O singură ofertă pentru construcția liniei electrice Gădălin-Suceava, care ar închide inelul de 400 kV în nordul țării. De la o firmă românească

Transelectrica a primit până la data limită de depunere o singură ofertă pentru construirea liniei de 400 kV Suceava-Gădălin, una dintre cele mai importante investiții din rețeaua electrică națională.

Oferta a fost depusă de un consorțiu românesc format din Electromontaj (lider de consorțiu) și Emfor și ELM Electromontaj Cluj, potricit datelor din sistemul electronic de achiziții publice.
Valoarea contractului este de circa 690 de milioane de lei, iar licitația a fost lansată de Transelectrica toamna trecută. Este vorba despre construția unei noi linii electrice aeriene (LEA), simplu circuit, de 400 kV, în zona de nord – nord-est a țării, între Gădălin și Suceava, cu o lungime totală de circa 260 km, care străbate teritoriile a trei județe: Cluj, Bistrița Năsăud şi Suceava, şi a 40 unităţi administrativ-teritoriale

Citîm din anunțul de licitație:

LEA 400 kV s.c. Gădălin – Suceava va fi alcătuită din mai multe tronsoane distincte, astfel:

– la intrarea în staţia 400 kV Gădălin un tronson pe linia dublu circuit existentă comun cu LEA 400 kV Gădălin – Roşiori (circa 4,3 km , 16 stâlpi);

– un tronson nou de linie de simplu circuit pe stâlpi Rodelta (circa 98,4 km, 337 stâlpi);

– un tronson nou de linie de simplu circuit pe stâlpi „Y” la traversarea munţilor (circa 124,8 km, 536 stâlpi);

– un tronson nou de linie de simplu circuit pe stâlpi Rodelta (circa 29,5 km, 89 stâlpi);

– un tronson nou de linie dublu circuit comun cu LEA 400 kV Roman – Suceava (circa 1,0 km, 4 stâlpi);

– la intrarea în staţia Suceava un tronson pe linia dublu circuit existentă comun cu LEA 400 kV Roman-Suceava (circa 2 km, 6 stâlpi).

Realizarea LEA 400 kV s.c. Gădălin – Suceava include și realizarea celulelor terminale de interconectare la SEN, respectiv: – extinderea staţiei 400kV Gădălin cu celula de linie Suceava și – extinderea staţiei 400kV Suceava cu celula de linie Gădălin.

Lucrarea ar trebui să fie finalizată în 5 ani și 9 luni, și este unul dintre cele mai importante proiecte de dezvoltare a rețelei electrice de transport din România. În primul rând pentru că, odată construită această linie, se va finaliza mult-discutatul “inel de 400 kV” al României în zona de nord-nord-est a țării, cu beneficii în siguranța în alimentare și a sistemului energetic național în general. În al doiea rând, pentru o mai bună asigurare a alimentării cu energie electrică a Republicii Moldova, dat fiind că se apropie de final procedura de licitație pentru execuția linieide 400 kV Suceava – Bălți.

Grupul Electromontaj este controlat de omul de afaceri român Dragoș Bâlteanu și a mai executat multe lucrări pentru Transelectrica. Electromontaj este o companie de construcții în domeniul energiei electrice, înființată în 1949, cu proiecte în întreaga lume, și este, conform propriei descrieri, lider pe piața din România. Compania proiectează, construiește, transformă și menține infrastructura pentru transportul și distribuția energiei electrice și are unităţi de producţie proprii în Bucureşti (Fabrica de Stâlpi Zincați) şi în Câmpina (Fabrica de Cleme și Armături). Electromontaj deține propria Stația de Testări pentru Stâlpi Electrici din București,  una dintre cele mai mari din lume. Din Grupul Electromontaj, care are peste 2.000 de angajați, fac parte companiile Emfor, Iproeb, Electrotehnica și Hidroconstrucția.

Citește și:

Contract uriaș pentru Electromontaj în Olanda: acord pe 10 ani pentru construirea și modernizarea a sute de km de linii electrice de înaltă tensiune

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *