Furnizorii de energie încep să facă oferte de retenție clienților care vor să plece la alții. Oferta PPC se apropie de prețul Hidroelectrica

În contextul în care de la 1 iulie piața se va liberaliza, iar mulți dintre clienții furnizorilor mari au tendința de a migra la alți furnizori, în special la Hidroelectrica unde prețul este mult mai mic, încep să apară oferte speciale venite din partea furnizorilor mari, adresate exact acestor clienți, în încercarea de a-i păstra.

Am intrat în posesia unei oferte de retenție făcută de PPC, unul dintre cei mai mari furnizori ai populației din țară, unui client care dorea să-și schimbe furnizorul și a vrut să treacă la Hidroelectrica, în acest caz.

În încercarea de a-l păstra, PPC i-a făcut acestui client o ofertă cu un preț al energiei active de doar 0,585 lei/kWh, deci mult sub prețul din noile condiții comerciale care sunt valabile de la 1 iulie, care la PPC este de 0,88 lei/kWh.

De altfel, acest preț se apropie de cel al Hidroelectrica de acum, care este de 0,45 lei/kWh, cel mai mic de pe piață, acesta fiind și motivul pentru care peste 10.000 de clienți vor să se mute la Hidroelectrica în fiecare zi.

Pentru clientul nostru, căruia PPC i-a făcut aceasta ofertă, prețul final din factură, cu toate tarifele și taxele, este de 1,19 lei/kWh, locul de consum fiind în București. La Hidroelectrica, prețul final din factură pentru clienții casnici din București este, potrivit ofertei actuale, de 1,04 lei/kWh.

Oferta se numește PPC Simplu Anual Retenție Extra+, iar clientul în cauză are un consum lunar de aproximativ 200-220 kWh, în medie.

Nu știm câte astfel de oferte de retenție face PPC și nici criteriile în baza cărora sunt selectați acești clienți și nu știm nici dacă și alți furnizori apelează la această practică – este prima astfel de ofertă pe care o vedem,

Dar speța de mai sus a arată că, după re-liberalizarea de la 1 iulie care practic ar urma să aducă din nou competiția în piață, unii clienți se pot bucura de oferte mai bune în cazul în care furnizorii doresc să-i păstreze. Cât discount poate oferi și câtor clienți – totul depinde de costul de achiziție al energiei din piață al furnizorului.

Nu toate prețurile se dublează de la 1 iulie. Ce se întâmplă la PPC

În condițiile în care abundă informațiile despre dublarea prețurilor din facturi de la 1 iulie, moment de la care actualele plafoane de 0,68, respectiv 0,80 și 1,3 lei/kWh dispar, lucrurile nu stau în realitate așa pentru toți clienții.

Chiar dacă prețurile au fost plafonate timp de peste trei ani, contractele de furnizare, care se încheie pe perioade limitate, de regulă un an, au tot fost reînnoite, iar clienții au primit de fiecare dată noile condiții contractuale cu prețuri valabile pentru următoarea perioadă – de regulă un an.

Desigur, cum prețurile “normale” au fost în general peste cele plafonate prin lege – iar ultimele erau de fapt cele din facturi – clienții nu și-au mai bătut capul cu aceste noi condiții comerciale transmise.

Dar acest lucru devine important acum, ca să știe fiecare cât va plăti după 1 iulie.

Astfel, la acel moment, pentru clienți va fi în vigoare prețul contractual stabilit în urmă cu un an. Nu cel care a fost anunțat că se va dubla.

Să dăm un singur exemplu, de la un alt client PPC din București.

Într-adevăr, pentru cei cărora le expiră acum perioada contractuală de un an, se va aplica prețul din oferta PPC actuală, de 1,55 lei/kWh, preț final. Dar cei pentru care anul contractual se termină mai târziu, spre exemplu în toamnă, plătesc prețul stabilit toamna trecută.

În cazul PPC, prețul actualizat în septembrie 2024 pentru un client din București a fost de 1,3 lei/kWh, preț final. Aproximativ același preț va fi plătit (au crescut ușor tarifele de rețea la 1 ianuarie) de acest client și după 1 iulie 2025, până în septembrie 2025, moment la care, și pentru el, se va împlini anul și furnizorul îi va trimite noua ofertă.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *