
Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, dar și furnizorul cu cel mai mic preț din piață pentru populație după 1 iulie, este asaltată cu cereri de contractare din partea persoanelor fizice care doresc să-și schimbe furnizorul și să treacă la Hidroelectrica. Sunt 10.000-11.000 de cereri în fiecare zi, spune directorul companiei, Karoly Borbely.
“La furnizare, este o perioadă în care avem cerere mare. Portalul funcționează foarte bine, nu avem nicun fel de stress, încercăm să luăm cât mai mulți clienți (…) Sunt undeva la 10.000-11.000 de cereri pe zi, este un flux ridicat. Cu respect și pentru ceilalți jucători din piață, îmi doresc foarte mult să se echilibreze această piață, și toți participanții la piață să aibă clienți, pentru că o competiție ne va ajuta pe toți, și să avem o piață echilibrată în acest sens”, a spus directorul general al Hidroelectrica, Karoly Borbely, la o onferință organizată de Profit.ro, răspunând unei întrebări legate de câți clienți casnici poate Hidroelectrica să ia din piața de furnizare, în contextul în care plafoanele de preț se vor desființa de la 30 iunie..
El a amintit că „și anul acesta suntem tot într-un an secetos, asemănător anului trecut, cu venituri estimate tot la 10 miliarde de lei”, că debitele sunt sub indicatorii multianuali dar că “am reușit să reumplem laurile, acolo suntem pregătiți pentru iarna următoare”.
Borbely a reiterat că momentan nu s-au făcut calcule legate de câți clienți poate primi compania în furnizare: “Eu nu pot să vă spun că la momentul X ar trebui să ne oprim (din a accepta noi clienți – n.red). Deocamdată suntem ok, lucrurile merg bine și încurajez pe toți cei care apreciază oferta noastră să se transfere în liniște. Nu vreau să spun eu până la câți clienți putem merge. Toată lumea ne întreabă. Nu știu. Să se înscrie toată țara! Noi, cu mare drag, avem oferta pentru cât mai mulți. O să vedem la cât se ajunge″
Declarația lui Borbely survine după ce ieri Hidroelectrica a dat un comunicat de presă în care anunța că este pregătită să preia oricât de mulți clienți noi.
În contextul îngrijorărilor apărute recent în spațiul public, Hidroelectrica dorește să ofere asigurări că nu există un număr limită de clienți pe care compania îi poate prelua în această perioadă, arăta ieri Hidroelectrica. Compania are capacitatea operațională și logistică necesară pentru a gestiona eficient toate solicitările de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice, indiferent de volumul cererilor, spunea firma. “Pentru a facilita procesul de contractare și pentru a evita timpii de așteptare de la punctele fizice de Relații cu Clienții, recomandăm cu prioritate utilizarea portalului online dedicat. Platforma digitală oferă o soluție simplă, rapidă și la îndemâna tuturor celor care doresc să devină clienți Hidroelectrica”, spunea compania.
Amintim că, după eliminarea plafoanelor, Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din țară, are de departe cele mai mici prețuri comparativ cu ceilalți furnizori, ceea ce determină mulți clienți persoane fizice să schimbe furnizorul și să treacă la Hidroelectrica.
La Hidroelectrica, prețurile finale facturate sunt cuprinse între 1,03 și 1,12 lei/kWh, în funcție de zona de distribuție. La ceilalți furnizori mari, prețurile variază între 1,45 și 1,6 lei/kWh.
Hidroelectrica are avantajul că este un mare producător și poate vinde clienților casnici energie produsă în centralele proprii – energie care are cel mai mic cost de producție, centralele fiind amortizate de mult – la un preț mai mic decât îl vinde în piețe. Piețe de unde cumpără furnizorii mari, care astfel nu au cum să nu vândă clienților lor energia la un preț final mai mare decât cel al Hidroelectrica.
Hidroelectrica are circa 600.000 de clienți casnici în portofoliu.