Compania telecom, activă şi pe piaţa de energie, şi-a redus cu 40% cantităţile de energie furnizate către consumatori, dar şi-a crescut cu 43% numărul de clienţi casnici.
În al doilea trimestru al anului, RCS&RDS, care este printre altele şi furnizor de energie electrică prin serviciul Digi Energy, şi-a redus cu 40% cantităţile de energie furnizate consumatorilor, potrivit datelor companiei. Astfel, dacă în primul trimestru din 2017 compania furnizase 263 GWh de energie electrică, în al doilea trimestru cantităţile furnizate au scăzut până la aproape 159 GWh.
În ciuda scăderii cantităţilor de energie electrică furnizată, RCS&RDS a câştigat aproape 15.000 de noi clienţi casnici în perioada aprilie-iunie. Astfel, dacă la începutul lui martie compania raporta 32.780 de clienţi casnici (locuri de consum) cărora le furniza energie electrică, la finalul lui iulie, numărul lor ajunsese la 47.199.
Gigantul telecom pare astfel a-şi urma strategia anunţată pentru piaţa de energie, chiar dacă acest lucru îl face să devină un jucător mai mic pe această piaţă. Practic, compania preferă să vândă mai puţină energie, dar să se axeze pe consumatorii casnici, segment pe care vrea să câştige cât mai mult, chiar dacă, în total, cantităţile furnizate, deci şi marjele de profit, sunt mai mici. Pe cale de consecinţă, numărul de consumatori noncasnici mici a scăzut, în doar trei luni, cu circa 1.000 (până la 11.802) iar numărul de consumatori comerciali mari a scăzut şi el la 90, de la 107 la finalul lui martie şi 272 la începutul anului.
Citeşte şi: Cea mai bună ofertă de energie electrică din fiecare oraş din România
În aprilie, RCS&RDS, a anunţat că a înregistrat pierderi în ultimele două trimestre, din cauza volatilităţii mari a preţurilor de achiziţie a energiei electrice şi intenţionează să reducă din cantităţile furnizate.
„Rezultatele activității noastre aprovizionării cu energie sunt dependente de prețul la care suntem capabili să achiziționăm energie. Volatilitatea în costul energiei electrice poate avea un impact negativ asupra rezultatelor noastre financiare şi operaţionale. Achiziționăm energie electrică, apoi o vindem clienților noștri pe platformele de tranzacționare en-gros din România, în conformitate cu prevederile legale aplicabile, care interzic acordurile „over-the-counter.” Practicăm prețuri fixe în relaţia cu clienţii noştri, în activitatea de furnizare a energiei electrice, iar creșterea costului energiei electrice achiziționate de pe platformele de tranzacționare poate afecta negativ rezultatele noastre financiare şi operaţionale”, scria compania într-un raport realizat înaintea listării la bursă.
„De exemplu, din cauza volatilității neobișnuite a preţului energiei electrice pe care am achiziționat-o, am înregistrat o pierdere de 2,3 milioane de euro EBITDA în al patrulea trimestru al anului 2016 și estimăm o pierdere de 7 milioane euro EBITDA în primul trimestru din 2017, din activitățile noastre de furnizare a energiei electrice. Nu avem nicio certitudine că potenţialele creşteri de preţuri sau volatilitatea ridicată nu vor afecta activitatea noastră de furnizare şi pe viitor, ceea ce va afecta rezultatele noastre financiare şi operaţionale.
Deși am luat măsuri pentru a reduce expunerea faţă de la volatilitatea costurilor, nu putem fi siguri că aceste eforturi vor fi eficiente din cauza variațiilor naturale ale cererii lunare de energie de la fiecare client, comercial sau rezidențial, precum și a fluctuaţiilor neaşteptate ale preţului energiei electrice pe piața românească în viitor”, mai spunea compania.
Atunci RCS&RDS anunţase că activitatea de furnizare va fi diminuată şi că firma se va concentra mai ales pe clienţii mici, care au consum predictibil.
RCS&RDS are o ofertă destul de bună la energia electrică. Pentru consumatorii din Bucureşti, de exemplu, tariful pe care îl oferă compania este cu circa 17,7% mai mic decât cel la care se plăteşte acum energia de către consumatorii care au rămas la preţuri reglementate de stat şi nu au schimbat furnizorul tradiţional Enel şi/sau contractul.