facura curent doi

Clienţii care doresc să se întoarcă în viitoarea piaţă reglementată de energie se întorc DOAR la furnizorul de la care au plecat

ANRE a publicat Ordinul 11/2011 referitor la metodologia de stabilire a tarifelor reglementate, iar una dintre prevederile ordinului se adresează şi celor circa 2 milioane de clienţi casnici care au acum contracte de energie pe piaţa concurenţială: se pot întoarce în piaţa reglementată, dacă preţul va fi mai bun, dar doar la furnizorul de ultimă instanţă de la care a plecat.

Iată două articole relevante din Ordin:

„Clienţii casnici care au încheiat, pentru un loc de consum, un contract negociat cu un furnizor de energie electrică care nu este desemnat furnizor de ultimă instanţă pot încheia un contract reglementat numai cu furnizorul de ultimă instanţă obligat din zona de reţea în care se află locul de consum”

„Pentru un loc de consum nou, clientul casnic poate încheia un contract reglementat numai cu furnizorul de ultimă instanţă obligat din zona de reţea în care se află locul de consum”.

Citeşte şi:

Paradoxul OUG Vâlcov-Teodorovici: Populaţia va plăti în facturile de electricitate inclusiv gaz scump rusesc

OUG 114 instituie, de luna viitoare, preţuri reglementate la energia electrică pentru consumatorii casnici, pe baza unor metodologii deja adoptate de ANRE. Instituţia va stabili cantităţile de energie şi preţurile (cost plus marjă de 5%) la care producătorii de energie sunt obligaţi sâ vîndă celor patru furnizori de ultimă instanţă obligaţi (FUI-Enel, Electrica, CEZ şi E.On) şi preţurile finale reglementate cu care aceştia vând energia populaţiei.

Este foarte probabil ca aceste preţuri să fie mai mici decât cele pe care le plătesc acum cei circa două milioane de consumatori casnici care au ieşit din piaţa reglementată şi au un furnizor în cea concurenţială. Tocmai de aceea, ANRE a explicat că orice consumator se poate întoarce la preţurile reglementate, fără niciun fel de cost suplimentar, în termen de 21 de zile.

Acum a stabilit şi că se pot întoarce doar la vechiul furnizor (FUI) de la care a plecat.

Din cei circa 2 milioane de clienţi din piaţa concurenţială, circa 1,5 milioane sunt la Enel, care a avut o campanie de promovare a pieţei concurenţiale la nivel naţional, oferind, până recent, preţuri mult mai bune decât cele avizate de ANRE pentru clienţii care nu au schimbat contractul/furnizorul.

 


There are no comments

Add yours