Volker Raffel, directorul E.On România spune că clienții rețelei Delgaz Grid din zona Moldovei au stat anul trecut fără energie electrică din cauza întreruperilor neplanificate doar șase minute pe lună, performanță de care “este mândru” și a arătat că investițiile în rețele trebuie să continue.
Iată ce a scris, integral, Volker Raffel, pe pagina sa de LinkedIn:
“Sub șase minute pe lună. Și puțin peste o oră pe parcursul unui an întreg. Atât au stat clienții Delgaz Grid din zona Moldovei fără electricitate, în anul 2023, din cauza întreruperilor neplanificate. Desigur că într-o lume ideală, cu rețele perfecte, ar trebui să vorbim despre zero întreruperi în furnizarea energiei. În lumea reală, însă, totul este perfectibil.
De aceea, privite sec, din afară, aceste cifre pot să nu spună prea multe. Dar pentru noi, și pentru mine personal, ele reprezintă un mare motiv de mândrie, pentru că reflectă performanțe obținute cu multă muncă, consecvență și ambiție și, în plus, demonstrează încă o dată cât de important este să continui să investești an de an în modernizarea rețelelor.
Ca să vă faceți o idee mai clară, dacă ne raportăm la anul 2017, perioada de timp în care clienții noștri au stat fără lumină în casele lor s-a redus anul trecut de nu mai puțin de 6 ori. Iar dacă ne uităm la situația de dinainte de privatizare, în 2005, vedem o îmbunătățire de 24 de ori, pentru că atunci un client rămânea pe întuneric 30 de ore într-un an, adică două ore și jumătate pe lună.
În termeni tehnici, indicatorul privind durata medie a întreruperilor neplanificate în rețea (SAIDI neplanificat), a scăzut, în 2023, la 67,93 minute/an, Delgaz Grid marcând astfel cea mai bună performanță din întreg sectorul distribuției de energie. Și asta pentru al treilea an la rând, conform rapoartelor ANRE – Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei.
Și în ceea ce privește frecvența întreruperilor neplanificate (SAIFI neplanificat), DelgazGrid a reușit anul trecut să obțină cele mai bune rezultate în rândul operatorilor de distribuție din România, cu mai puțin de o întrerupere per client, în medie, la jumătate comparativ cu media pe țară”.
Am mai spus-o și o voi spune din nou: investițiile în rețelele de distribuție sunt esențiale pentru îmbunătățirea serviciilor pentru clienți, dar mai mult decât atât, ele vor deschide calea pentru „democratizarea” accesului la energia verde, cu beneficii directe și indirecte în întreaga economie. În perioada următoare, trebuie să investim dublu, poate chiar triplu decât am reușit să facem până acum, deoarece provocările actuale sunt complet diferite de cele de acum 10 ani, iar acum privim în perspectivă la modul în care dorim să fim în următorii 10 ani. Cu un cadru de reglementare echitabil și stimulativ putem face ca ziua de mâine să înceapă astăzi”.
Delgaz Grid, compania de distribuție din cadrul Grupului german E.ON, operează o reţea de gaze naturale de 25.800 km în 20 de judeţe din partea de Nord şi de Vest a României (Cluj, Bistrița Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava, Neamț şi Bacău) şi o reţea de electricitate de 81.500 km în şase judeţe din Moldova: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui.
De la intrarea pe piaţa locală, în anul 2005, E.ON a investit 2,3 miliarde de euro în principal pentru modernizarea reţelelor de gaze şi electricitate şi a virat către stat impozite şi taxe de 3,4 miliarde de euro.
Citește și: