Operatorul Vodafone România a anunţat luni o etapă majoră în cadrul obiectivului asumat, de a reduce amprenta de carbon şi impactul asupra mediului, astfel că, începând din 2020, compania achiziţionează în proporţie de 100% energie verde, din surse regenerabile, pentru derularea operaţiunilor sale, ca urmare a renegocierii contractelor cu furnizorii de energie.
”Pentru energia verde achiziţionată în 2020, certificatele de provenienţă vor fi eliberate de către furnizori la începutul anului următor sau semestrial, după caz”, arată compania într-un comunicat.
Utilizarea de energie verde în toată amprenta de consum este una din măsurile prin care Vodafone România îşi propune să crească eficienţa energetică, să reducă emisiile de carbon şi, implicit, impactul asupra mediului, spun reprezentanţii companiei.
“Trecerea la energie din surse regenerabile în locul celei convenţionale în cadrul activităţilor noastre reprezintă un pas important în strategia Vodafone de dezvoltare durabilă, ce are la bază respectul faţă de mediu. Energia necesară pentru alimentarea infrastructurii reţelelor reprezintă cea mai mare parte din consumul de energie la nivelul operaţiunilor noastre. În beneficiul şi interesul clienţilor nostri, continuăm să extindem capacitatea şi performanţa reţelelor noastre, pentru a gestiona traficul de date în continuă creştere şi pentru a îmbunătăţi viteza şi calitatea serviciilor oferite. Dar acest lucru se traduce, în mod inevitabil, prin cerinţe energetice tot mai mari. De aceea, operarea unei infrastructuri eficiente energetic este pentru noi o prioritate şi un obiectiv major. 9”, a spus Cătălin Buliga, director tehnologie la Vodafone şi UPC România.
Grupul Vodafone şi-a asumat reducerea cu 50% a emisiilor de gaz de seră şi achiziţionarea în proporţie de 100% de energie din surse regenerabile, până în 2025.
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de telecomunicaţii şi tehnologie din lume.
Vodafone Group are operaţiuni mobile în 24 de ţări, 42 de reţele mobile partenere şi operaţiuni de broadband fix în 19 ţări. La 31 decembrie 2019, Vodafone Group avea 625 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, 27 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix şi 22 milioane de clienţi ai serviciilor TV, incluzând toţi clienţii Vodafone din entităţile create în urma unor fuziuni şi asocieri.