Virgil Popescu nu a primit factura de la Hidroelectrica. E “neliniștit” din această cauză

Ministrul Energiei, Virgil Popescu a declarat duminică seara, la Prima News, despre întârzierea facturilor la energie, că poate confirma că nici el nu a primit acasă factura, în Turnu-Severin, şi că îl nelinişteşte treaba aceasta. El a precizat că Hidroelectrica va trebui să finalizeze toată facturarea şi a arătat că, dacă vor menţine aceasă linie,  să nu perceapă oamenilor penalităţi şi să le permită să plătească lună de lună, nu crede că va fi cineva prejudiciat, scrie agenția de presă News.ro.

”Vă pot confirma că nici eu nu am primit acasă factura, în Turnu-Severin. Mă nelinişteşte treaba aceasta, am avut discuţii la un moment dat cu conducerea Hidroelectrica, nu vizavi de mine ci de acest fenomen, au ieşit cu un comunicat că se vor plăti eşalonat, la cererea fiecăruia, deci nu va trebui să scoată oamenii banii din buzunar, vor plăti facturile lună de lună”, a spus ministrul.

El a precizat că ”Hidroelectrica a avut o achiziţie de clienţi foarte agresivă, datorită preţului pe care îl au, softul pe care l-au implementat nu a fost finalizat în timp util, softul de facturare, şi acum au anunţat că a fost finalizat şi începe facturarea”.

”Aplicaţiile vechi nu au mai făcut faţă. Eu cred că dacă vor menţine aceasă linie să nu perceapă oamenilor penalităţi pentru că nu e vina oamenilor, să permită oamenilor să plătească lună de lună, cei care doresc, nu cred că va fi cineva prejudiciat. Dar va trebui foarte bine să finalizeze toată facturarea asta”, a comentat el.

La finalul lui august 2021, ministrul Energiei spunea că este client Hidroelectrica, de altfel furnizorul cu cel mai mic preț din România, controlat de stat prin ministerul Energiei, de doi ani, și se plângea și atunci că primește cu întârziere facturile.

Hidroelectrica a reluat facturarea

Directorul Hidroelectrica spunea la jumătatea lunii trecute că facturile  pentru clienții casnici sunt emise într-un ritm de două pe lună, pentru ca ele să poată fi și plătite, chiar dacă sunt mici.

“Pentru a nu crea o presiune foarte mare pe clienți, trimițând mai multe facturi o dată, am stabilit o anumită periodicitae, astfel încât aceste facturi să vină în mod regulat către clienții casnici și ei să poată și achita. Dintr-o altă perspectivă, având în vedere prețurile competitive pe care Hidroelectrica le are, ar trebui să fie cele mai mici din piață (facturi – n.red.)”, a declarat directorul general al Hidroelectrica, Bogdan Badea, atunci.

Directorul Hidroelectrica spusese, în ultima parte a lunii ianuarie, că firma va începe să emită în sfârșit facturile restante clienților casnici, dar nu vor fi trimise toate odată, deși compania oferă posibilitatea plății în rate. „Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie şi am luat decizia ca totuși facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj. Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor”, a spus atunci Bogdan Badea.

El a amintit atunci și că termenul de plată este destul de relaxat, de 45 de zile, și că oamenii au posibilitatea să plătească eșalonat, în maximum șase rate lunare, dacă doresc asta.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *