Vânzările de carburanţi ale Gazprom în România au crescut cu 25% anul trecut

Vânzările de produse petroliere ale companiei petroliere sârbe Nis, controlată de gigantul rus Gazprom, pe piaţa românească, au crescut cu circa 25% în 2017 faţă de anul precedent, potrivit datelor financiare prezentate de Nis în această lună.

În total, valoarea vânzărilor de carburanţi, în sistem wholesale şi retail, a fost de 10,75 miliarde de dinari (RSD), în creştere cu 24,8% faţă de suma raportată pentru anul precedent, 8,61 miliarde de dinari, conform datelor companiei. În euro, la cursul de azi, vânzările de carburanţi ale Nis în România (subsidiara de la noi este Nis Petrol Romania SRL), s-au ridicat la circa 91 de milioane de euro în 2017.

În ciuda acestei creşteri, România a coborât o poziţie, şi nu mai este a doua piaţă de export pentru compania petrolieră sârbă, ci a treia. Dacă în 2016, vânzările de carburanţi erau mai mari doar în Bulgaria, în acest an, România a coborât şi sub Bosnia, acolo unde Nis a înregistrat o creştere a vânzărilor, exprimată în RSD, de 64%, până la 12,75 miliarde de dinari. Bulgaria este în continuare cea mai mare piaţă externă pentru Nis, cu vânzări de carburanţi de 14,18 miliarde RSD, de la 10,3 miliarde în anul 2016.

Nis Petrol SRL operează reţeaua de benzinării Gazprom din România, care cuprinde acum 18 staţii de distribuţie a carburanţilor, majoritatea situate în zona Transilvaniei. Prima benzinărie Gazprom din România a fost deschisă în 2012.

Citeşte şi:

Efectul Marea Neagră: Serbia este interesată de construcţia unui interconector de gaze cu România

Gigantul rus Gazprom a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni la compania petrolieră naţională a Serbiei, NIS, în anul 2009, pentru 400 de milioane de dolari. Cu această ocazie, Gazprom a devenit proprietarul a două rafinării în Serbia, la Pancevo şi Novi Sad. O parte din carburanţii vânduţi în staţiile Gazprom din România provinde de la rafinăria Pancevo. După deschiderea primei staţii din România, ruşii ai anunţat planuri mari pentru piaţa românească, vorbind despre o reţea de 120 de staţii de distribuţie, până la finalul lui 2015.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *