Vânzările de benzină ale MOL în România au crescut cu 4,7% în primul trimestru

Vânzările de benzină ale MOL în România au fost mai mari cu 4,7% în primul trimestru al acestui an decât în perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei, remis, vineri, AGERPRES.

În valoare absolută, vânzările de benzină au ajuns la 38.000 de tone.

Totodată, la motorină, creşterea a fost de 3,1%, până la 132.000 de tone.

MOL România este o subsidiară a MOL Group şi deţine un număr de 243 de staţii, două depozite de carburanţi (la Giurgiu şi Tileagd) şi un terminal LPG la Tileagd.

Grupul MOL şi-a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru T1 2021. Grupul a înregistrat un rezultat operaţional CCS EBITDA de 664 milioane dolari în T1 2021, cu 7% mai mult faţă de acelaşi trimestru al anului trecut, în pofida celui de-al treilea val al pandemiei de Covid-19 şi a restricţiilor de călătorie şi carantinei impuse în Europa Centrală şi de Est.

Preţurile solide ale petrolului şi gazelor, marja record din petrochimie şi buna performanţă a segmentului Consumer Services au contribuit la aceste rezultate, explică reprezentanţii companiei petroliere.

Grupul MOL a generat un flux de numerar liber simplificat de 383 milioane dolari, cu 17% mai mare decât acum un an.

Zsolt Hernadi, CEO şi Chairman al MOL, a comentat pe marginea rezultatelor: „Am obţinut un rezultat EBITDA de peste 660 milioane USD în T1 2021, o mare realizare ţinând cont de situaţia pandemică din ultimele luni. Performanţa solidă este rezultatul iniţiativelor strategice de până acum, susţinute de modelul de afaceri rezilient şi integrat. Sunt extrem de mulţumit să văd o serie de rezultate pozitive pe segmentele Petrochimie şi Consumer Services, cei doi piloni importanţi ai strategiei transformaţionale. Acum exact un an spuneam că intrăm într-o perioadă marcată de incertitudini, dar la MOL am învăţat cu siguranţă cum să ne adaptăm şi criza ne-a făcut mai puternici”.

Vaccinarea şi relaxarea treptată a restricţiilor în regiunea noastră ne dau motive să fim optimişti, a adăugat el.

„Mă bucur că am reluat plata dividendelor după anularea lor de anul trecut, fiindcă vrem să ne bucurăm de rezultatele bune împreună cu investitorii noştri. T1 s-a dovedit a fi un nou reper important în istoria Grupului. Am publicat Strategia 2030+ â??Shape Tomorrow’ care va accelera şi mai mult ritmul şi amploarea transformării noastre într-un actor cheie în economia circulară cu emisii scăzute de carbon din ECE. Cu astfel de rezultate, sunt convins că am creat o fundaţie solidă pe care vom putea modela economiile viitorului împreună cu toţi cei implicaţi”, a mai spus oficialul MOL.

Segmentul Upstream Rezultatul EBITDA a ajuns la 307 milioane dolari, o creştere de 66% faţă de rezultatul din T1 al anului trecut şi cu 70% mai mare faţă de T4 2020. Buna performanţă a fost determinată de continua creşterea a preţurilor petrolului şi gazelor şi de contribuţia câmpului petrolier ACG din Azerbaidjan.

Volumul de 116,7 mii de barili echivalent petrol a fost puţin mai scăzut faţă de trimestrul precedent, dar cu 6% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului precedent, datorită ACG care a stimulat creşterea volumelor. Contribuţia segmentului Upstream la fluxul de numerar liber simplificat s-a dublat în comparaţie cu T1 2020, ajungând la 218 milioane dolari.

Segmentul Downstream Rezultatul operaţional CCS EBITDA s-a situat la 254 milioane dolari, cu 14% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a scăderii volumelor din rafinării din cauza restricţiilor de mobilitate şi a marjelor de rafinare mai mici.

Acest declin a fost compensat parţial de o performanţă solidă în petrochimie, în condiţiile în care marja integrată din petrochimie a crescut cu 74% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 873 euro/tonă în martie 2021. Stadiul de finalizare a proiectul fabricii de polioli a depăşit 79% la sfârşitul T1.

Grupul MOL este o companie internaţională de petrol şi gaze, cu operaţiuni în peste 40 de ţări şi 25.000 de angajaţi în întreaga lume. Activităţile de producţie se desfăşoară în nouă ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia.

Compania are o reţea formată din aproximativ 1.933 de staţii de servicii în zece ţări din Europa Centrală şi de Est.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *