Va intra Romgaz mai puternic pe segmentul de furnizare? Cere softuri pentru o platformă și un portal de energle electrică și gaze

Romgaz, cel mai mare producător de gaze din România, intenționează să implementeze soluții informatice care să suporte până la 10.000 de clienți finali de gaze și energie electrică

“Implementare platforme informatice gaze naturale și energie electrică”, este denumirea conultării de piață pe care a lansat-o Romgaz în sistemul electronic de achiziții publice și pentru care așteaptă propuneri până pe 18 decembrie.

Romgaz dorește de fapt o soluție informatică foarte complexă, după cum reiese din caietul de sarcini.

Motivația inițială este că producătorul național de gaze, care este și producător de energie electrică, are deja un număr (mic) de clienți fnali pe furnizarea și distribuția de energie electrică și gaze (400, respectiv 600 de locuri de consum) și că a fost  desemnat Furnizor de Ultimă Instanță de gaze, și are deja, în această calitate, 2.300 de clienți.

Romgaz dorește o soluție informatică ce ar trebui să susțină până la 10.000 de clienți, și din ce rezultă din caietul de sarcini, cere destul de multe lucruri, care pot însemna că producătorul de gaze și energie electrică dorește să devină mult mai activ pe partea de furnizare la clienți finali.

Compania vrea o “Platformă Gaze Naturale/Energie Electrică” și un “Portal clienți Gaze Naturale și Energie Electrică”, fiecare cu funcționalitățile ei. Iată cerințele pentru fiecare, după care vom atașa caietul de sarcini

Platformă Gaze Naturale/Energie Electrică

-Definirea/gestionarea partenerilor (clienților)

– Gestionarea contractelor/convențiilor de achiziții/transport/distribuție/furnizare/autoconsum/PRE/OPCOM/BRM

-Definire/gestionare prețuri și tarife

-Contoare, revizii și inspecții instalații, Acord acces

-configurări necesare la facturare

-Procese verbale consum

-Gestionarea cantității de gaze naturale din înmagazinare sau alte surse

-Facturare

-Încasări și plăti

-Gestionare sesizări și reclamații

-Rapoarte și raportări către autorități

Portal clienți Gaze Naturale și Energie electrică

Portalul clienți este o aplicație web, cu acces la datele din modulele implementate ca aplicații desktop si mobile (vânzarea/distribuție gaze și energie electrică), arată Romgaz. Iată cam cem ce se cere ca funcționalitatăți pentru clienții finali:

– crearea cont utilizator CRM cu respectarea unor reguli minime de securitate, autentificare cu factori multipli (SMS si email) si compatibilitate cu OAuth2.0 si aplicație de autentificare.

– transmitere/primire răspuns solicitare/reclamație înaintată furnizorului;

– informații despre emiterea facturii inclusiv vizualizare/ descărcare facturi(istoric facturi);

– depășire scadență facturi;

– început perioadă autocitire index;

– apropiere sfârșit perioada autocitire index;

– aprobare cerere de modificare adresa punct consum/ adresa corespondenta/alte date de identificare client;

– expirare contract;

– istoric de consum pentru perioada minimă prevăzută de legislația specifică (cu prezentare tabelară și grafică);

– convenție de consum anual.

De asemenea, trebuie să fie suportată și activitatea post-contractare și de gestionare a relațiilor cu clienții, inclusiv prin emiterea de acte adiționale la contract, și să se genereze automat preavizele și ordinele de deconectare/reconectare, să raporteze automat contractele care ajung în situație de reziliere, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *