Astfel, 36% dintre românii care sunt în căutarea unei maşini noi intenţionează să cumpere o maşină electrică, relevă rezultatele sondajului realizat de E.ON şi Kantar EMNID. Prin urmare, românii sunt printre cei mai deschişi europeni la ideea de a achiziţiona autovehicule electrice, estimează E.ON.
Pe de altă parte, la fel ca majoritatea est-europenilor, românii sunt destul de sceptici atunci când sunt întrebaţi despre cum văd potenţiala supremaţie a vehiculelor electrice pe şosele. Astfel, 22% dintre cei chestionaţi spun că este exclus ca România să ajungă vreodată la performanţa de a avea un parc auto format în majoritate din vehicule electrice. Alţi 25% dintre respondenţi consideră că vehiculele electrice ar putea depăşi numărul vehiculelor cu motor convenţional abia peste 20 de ani, transmite E.ON.
Conform răspunsurilor celor chestionaţi, unul dintre principalele motive descurajante pentru românii care nu s-au lăsat încă convinşi să investească în maşini electrice ar fi numărul scăzut de staţii de încărcare.
Rezultatele fac parte din studiul „Trăind în Europa”, realizat în luna februarie, în cadrul căruia E.ON şi Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia şi Ungaria.
Pe de altă parte, în Europa de Est se regăsesc cele mai negative proiecţii ale cetăţenilor privind viitoarea eră a maşinilor electrice. De exemplu, doar 15% dintre cehi consideră că maşina electrică ar putea deveni majoritară pe şosele în următorii 10 ani. Cei mai sceptici la această variantă se declară ungurii, unde doar 14 procente dintre respondenţi cred că schimbarea către transportul electric va fi realizată în doar 10 ani.