Operatorul german de stat al terminalelor de LNG Deutsche Energy Terminal (DET), a anunțat finalizarea structurii operaționale a unității sale plutitoare de stocare și regazeificare (FSRU) pentru terminalul de GNL Wilhelmshaven 2, situat în nordul Germaniei, scrie Enerdata.
În urma încheierii unei proceduri de licitație publică, compania lituaniană KN Energies a fost contractată pentru a se ocupa de operarea și întreținerea tehnică a terminalului plutitor, începând cu luna mai 2024. Platforma marină a terminalului se află încă în construcție, fiind situată la aproximativ 1,5 km în largul coastei Wilhelmshaven, iar punerea în funcțiune este prevăzută pentru a doua jumătate a anului 2024.
FSRU ar trebui să aibă o capacitate de aproximativ 4 miliarde de metri cubi pe an (capacitate maximă de regazeificare de 5,1 miliarde de metri cubi pe an).
În prezent, DET operează alte trei terminale de import de LNG bazate pe unirăți plutitoare în Germania, două operaționale (terminalul de GNL Wilhelmshaven 1, în care se află „Hoegh Esperanza” de 170.000 de metri cubi, și terminalul de LNG Brunsbüttel, în care se află „Hoegh Gannet” de 170.000 mc), și instalația bazată pe FSRU de la Stade,care nu a primit încă o încărcătură pentru punerea în funcțiune.
Germania are terminale JNG în Wilhelmshaven, Lubmin, Brunsbüttel, precum și în Mukran, care a primit primul său vas FSRU, „Energos Power”, în februarie 2024. În 2023, terminalele LNG au asigureat aproximativ 7% din totalul importurilor de gaze din Germania.