transelectrica

Transelectrica injectează 24 mil. lei în SMART, ca să nu plătească o amendă de cinci ori mai mare

Transelectrica va propune o majoare de 24 de milioane de lei a capitalului Sucursalei sale de Mentenaţă (SMART), în şedinţa AGA care va avea loc la începutul lui mai. SMART are mari probleme financiare, datorii acumulate la furnizori şi este în pericol să nu mai poată efectua mentenanţa reţelei de înaltă tensiune a României, la nivelurile solicitate de ANRE. Or, în acest caz, Transelectrica risca o amendă de 10% din cifra de afaceri.

AGA Transelectrica va supune votului acţionarilor majorarea capitalului SMART cu 24 de milioane de lei, pe baza unui plan de restructurare al celei din urmă potrivit documentului Transelectrica. Banii vor fi folosiţi pentru plata debitelor restante către furnizorii neplătiți la scadență, plata datoriei bancare și capitalul de lucru care să acopere necesarul activității operaționale pentru aproximativ 1,5 luni.

Transelectrica arată că, dacă nu capitalizează SMART, mentenanţa reţelei de transport nu poate fi asigurată la nivelul minim cerut de ANRE.

Iată ce spune Transelectrica.

“Pe cale de consecință, acest risc operațional pentru Transelectrica (lipsa prestației serviciilor de mentenanță minoră a RET) este un fapt generator de risc financiar semnificativ, conform Legii nr. 123/2012 art. 93 paragraf 47, care stabilește că reprezintă contravenție ”nerespectarea de către operatorul de transport și de sistem al energiei electrice și de către operatorii rețelelor de distribuție a energiei electrice a programelor de mentenanță și investiții, la termenele și în condițiile stabilite prin reglementările ANRE”. În această situație, contravenția se sancționează cu „amendă cuprinsă între 5% si 10% din cifra de afaceri anuală”. Raportat la cifra de afaceri realizată de Transelectrica în anul 2018, de 2.675.324.156 lei, aplicând prevederile legale pentru pragul inferior al amenzii (5%), amenda este estimată la aprox. 134 milioane lei. Cheltuiala cu amenda nu este deductibilă fiscal; Valoarea amenzii depășește valoarea injecției de capital solicitată de SMART SA pentru asigurarea continuității activității”’

Iar amenda ar fi mai mare decât tot profitul companiei din 2018, care a fost de 90 de milioane de lei.

Deja, din cauza situaţiei dificile a SMART, Transelectrica a anunţat deja întârzieri de sute de zile la retehnologizarea unor staţii de transformare

SMART, despre care Transelectrica spune că s-a confruntat cu un management defectuos, cu o scădere a competitivităţii şi cu pierderea specialiştilor, avea facturi neplătite de mai mult de 60 de zile către furnizori de 4,1 milioane de lei şi o datorie la ING de 7,3 milioane de lei, deci dacă nu se iau de urgenţă măsuri, SMART poate intra în incapacitate de plată.

De fapt, unii angajaţi au şi intrat în grevă spontană pentru că SMART nu a mai putut plăti la timp nici salariile, care sunt oricum mici. Abia după grevă oficialii Ministerului Economiei au decis să facă ceva. Cităm din comunicatul Transelectrica:

“La propunerea conducerii SMART SA, pe 28.03.2019 acționarii (Transelectrica și statul român, prin Ministerul Economiei) au aprobat un plan de reorganizare ce are următoarele elemente principale:

o injecție de capital de 24 de milioane de lei, o o proiecție de venituri de 67 de milioane de lei pe an

o reducere a nivelului de cheltuieli anuale cu aprox. 10 milioane de lei, ca efect al aplicării unui mix de măsuri din planul de reorganizare, până la un total de aprox. 60 de milioane de lei anual,

un profit cumulat pe 5 ani de 4,3 milioane de lei, arătând echilibrarea rezultatului operațional în urma aplicării planului de reorganizare”.

În şedinţa AGA, Transelectrica avansează şi scenariul în care, alternativ majorării de capital, activitatea SMART ar fi internalizată în Transelectrica.

Citiţi aici şi ce spune Transelectrica despre afacerea SMART Tanzania, cea care a produs o pagubă de jumătate de milion de euro:

afacerea SMART TANZANIA

 


There are 2 comments

Add yours
  1. Hriniuc Iulian

    Bună ziua!
    Aportul de capital va veni prea tarziu!
    1 nu producem suficient de mul pentru a acoperi imprumutul la ING si plata salariilor.
    2 Daca apoetul va fi aprobat el poate fi operational undeva in luna iulie, ce ziceti furnizorii ne asteapta?
    3 Cititi planul de redresare economico- financiar al SMART de pe situl TEL si va veti convinge ca nu este fiabil, resursa umana este marginalizata, cum poti sa faci o societate atractiva si tu ii scazi fondul de salarii anul urmator.


Post a new comment