Termenele din programul Casa Verde Fotovoltaice se suspendă, doritorii nu intră în criză de timp

Toate termenele din proiectele finanțate de Administrația Fondului de Mediu, deci și programul de subvenționare a instalațiilor fotovoltaice, se supendă pe perioada stării de urgență.

Suspendarea termenelor apare într-un Ordin al ministrului Mediului, publicat ieri în Monitorul Oficial. Termenele încep să “curgă” după 30 de zile de la ridicarea stării de urgență, după cum scrie în Ordin. Programul se poate derula și în continuare, dar comunicarea și transmiterea documentelor se fac fără contact fizic, prin e-mail sau curier.

Iată prevederile relevante din Ordinul ministrului mediului cu nr. 934

“Articolul VI

(1) Pe perioada situației de urgență declarate prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, toate termenele prevăzute în programele/proiectele finanțate din Fondul pentru mediu aflate în derulare sau în cadrul contractelor de finanțare nerambursabilă încheiate sau viitoare, aferente respectivelor programe/proiecte, inclusiv cele pentru care au fost emise documente la data prezentului ordin, cu excepția perioadelor de desfășurare a sesiunilor de finanțare, se suspendă. (…)

(3) Termenele prevăzute la alin. (1) încep să curgă în 30 de zile de la data încetării situației de urgență pe teritoriul României.

(4) Administrația Fondului pentru Mediu și solicitanții și/sau beneficiarii programelor/proiectelor finanțate din Fondul pentru mediu aflate în derulare la data prezentului ordin pot continua activitățile necesare desfășurării programelor/proiectelor. În acest caz, transmiterea documentelor/informațiilor în cadrul programelor/proiectelor se realizează exclusiv prin intermediul poștei electronice/poștei și/sau serviciilor de curierat, cu respectarea condițiilor impuse de ghidurile de finanțare specifice referitoare la forma și conținutul documentelor.

(5) Procedura cuprinzând modul de transmitere a documentelor potrivit alin. (4), adresele de e-mail prin intermediul cărora se realizează comunicarea informațiilor necesare, precum și alte instrucțiuni de aplicare a prevederilor alin. (4) se elaborează și se aprobă la nivelul Administrației Fondului pentru Mediu și se aduce la cunoștința persoanelor interesate prin publicarea pe site-ul instituției”.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *