Stroe, MET: Consumatorii trebuie să își gestioneze dezechilibrele. Nu poți să ai diferențe de 20 MWh de la o oră la alta

Mulți dintre marii consumatori industriali de energie electrică nu își gestionează consumul, și de aceea creează dezechilibre foarte mari, pe care în final le plătesc în facturi, a declarat, la o întâlnire cu presa de specialitate, Petre Stroe, CEO al MET Energy România, unul dintre cei mai importanți furnizori de energie electrică de pe piața concurențială.

Stroe a explicat că există situații în care, consumul poate să fie și cu 50% peste cel contractat de consumatorul industrial, ceea ce afectează foarte mult profitabilitatea acelui consumator, mai ales dacă energia electrică este o componentă importantă a costului său de producție.

“Un consumator mare poate să facă un departament specializat de analiză a consumului. Nu poți să ai salturi de 20 MWh de la o o oră la alta”, a explicat Stroe.

MET, care furnizează energie către 2.300 de consumatori și care are în portofoliu și clienți mari, ca Sidex sau TMK, are o formula contractuală prin care protejează clienții de eventualele facturi mai mari cauzate de achiziția de energie pentru echilibrare, dar nu este suficient: o parte din dezechilibre sunt asumate din start de furnizor, prin prețul de contract al energiei.

“La încheierea unui contract de furnizare, banda de dezechilibre pe care o avem în vedere cu clientul este de plus/minus 15%. Un plus de 15% la prețul energiei din cauza dezechilibrelor, cauzate de estimarea greșită a clienților, le poate adăuga acestora costuri foarte mari, care le poate afecta profitabilitatea activității! De aceea acest cost ar trebui și poate fi gestionat! Trebuie ca împreună, toți actorii din piață – consumatori, furnizori, operatori de piață, Transelectrica – să ne întâlnim, să găsim soluții, pentru că trebuie să controlăm această situație, care ne poate afecta pe toți“.

Stroe a mai explicat că marilor clienți ai MET li se poate urmări instantaneu consumul, și că, furnizorul, care este și parte sesponsabilă cu echilibrarea-PRE, agregă dezechilibrele și în final scoate unul mai mic, dar poate rezolva totul, iar în final clientul este cel care are grijă de propriul lui consum. “Consumatorul trebuie să participe și el la piață. Am avut în contracte chiar un bonus pentru clienții care își reduc dezechilibrul, dar în final, lucrurile au stat la fel”, a spus Stroe.

MET România Energy a livrat în acest an 4 TWh ( 3,1 TWh energie electrică și 0,9 TWh gaze naturale) clienților și are o cotă de 7% pe piața concurențială de electricitate.

Pe piaţa de gaze naturale, MET România are o cotă de circa 2,01%, aflându-se între primii 10 furnizori din ţară, iar pe partea de PRE, compania  îşi păstrează locul 3 în clasament, cu circa 1.000 de clienţi deserviţi.

MET Group este o companie europeană integrată de energie, cu sediul în Elveția, având activități în domeniul gazelor naturale, al energiei și al petrolului, axate pe comerțul en-gros cu mărfuri, precum și în infrastructura energetică și în active industriale. MET este prezent în 15 țări, prin filialele sale, pe 26 de piețe naționale ale gazelor și 22 de centre internaționale de tranzacționare. Grupul activează în Austria, Bulgaria, Croația, Ungaria, Italia, Lituania, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Spania, Elveția, Turcia, Ucraina și Marea Britanie.

1 Comment

Lasă un răspuns la Andrei Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *