Directorul executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE), Daniela Dărăban, a declarat, joi, că statul român trebuie să îşi îndeplinească obligaţiile de plată pe care le-a asumat către furnizorii de energie, precizând că nu au fost achitate nici 30% din sumele pe care statul se angajase să le plătească.
Daniela Dărăban a participat la Conferinţa News.ro Energy road – Energie la tine acasă. Cu acest prilej, Dărăban a afirmat că în contextul creşterilor preţurilor energiei mai multe ţări au luat diverse măsuri.
“Statele au intervenit cu diferite pachete de măsuri. România a ales ca, printre puţinele state, să nu adopte un pachet de măsuri cu impact direct asupra bugetului. Credem că acolo e problema reală. A ales un pachet indirect. Dacă majoritatea statelor au ales o reducere a taxelor din factură, care se va resimţi imediat în gradul de colectate la buget, România a ales să aplice un pachet format din măsuri de plafonare şi compensare cu impact indirect. Statul a lăsat toată presiunea finală pe furnizori, ulterior compensând furnizorii prin măsurile decise, alocând aceste fonduri ulterior”, a explicat Daniela Dărăban.
Ea a afirmat că statul trebuie să îşi îndeplinească obligaţiile de plată asumate către furnizorii de energie.
“Noi am aplicat aceste măsuri după ce statul român a plătit, de fapt, nici 30% din sumele pe care a decis să le aplice ca măsuri de reducere a impactului la consumatorul final. Restul presiunii financiare este la nivelul furnizorilor, care în continuare se lovesc de preţuri mari pe piaţa en-gros, achiziţionează în continuare energie la acest preţ, plătesc tariful de distibuţie, plătesc tariful de transport, plătesc taxele, TVA, nu există întârzieri la aceste plăţi, dar statul român are întârzieri greu explicabile.
Statul trebue să îşi îndeplinească obligaţiile de plată pe care le-a asumat cu termene foarte clare către furnizori”, a mai precizat Daniela Dărăban.
Evenimentul News.ro Energy road – Energie la tine acasă este organizat de Agenţia de presă News.ro, în parteneriat cu Team Innovation Media şi Agenţia de PR şi comunicare Plurivox.
Citește și: