enel

Serviciu integrat de ride-sharing 100% electric în Bucureşti, în urma parteneriatului BCR eGO,Primărie şi Flow

Trotinetele şi maşinile electrice vor fi disponibile pentru prima dată într-o singură aplicaţie, începând cu luna noiembrie, în urma parteneriatului dintre Flow, start-up-ul românesc care în urmă cu cinci luni se lansa în Bucureşti oferind spre închiriere trotinete electrice, şi BCR eGO, serviciul de închiriere de maşini electrice care a luat naştere în 2017.

Conform unui comunicat remis Agerpres, în acest moment există 60 de maşini BMW i3 disponibile în aplicaţia BCR eGO, 13 dintre ele fiind puse la dispoziţie de Compania Municipală Managementul Transportului.

„Compania Municipală Managementul Transportului pune la dispoziţia bucureştenilor, printr-un program pilot, o alternativă viabilă la mijloacele de transport convenţionale. Pornind de la studiile care arată că o maşină în sistem de car sharing reduce cu cel puţin 20 numărul maşinilor proprietate personală, dorim să încurajăm locuitorii oraşului să renunţe la maşina personală, de cele mai multe ori poluantă, şi să folosească cu încredere maşinile electrice pentru deplasările care nu se pot face cu celelalte mijloace de transport puse la dispoziţie de administraţia locală”, a declarat Virgil Ştefan, directorul Companiei Municipale Managementul Transportului.

Aplicaţia BCR eGO poate fi utilizată deja în trei oraşe din ţară – Bucureşti, Constanţa şi Timişoara -, urmând ca pentru anul 2020 să deschidă colaborări şi cu alte administraţii locale. Pentru facilitarea accesului la flota de BMW i3, cheia maşinii este înlocuită de cardul bancar contactless al utilizatorului, indiferent de banca emitentă. Aplicaţia îţi prezintă localizarea maşinii pe hartă şi oferă posibilitatea rezervării autoturismului.

„Trăim în aglomeraţii urbane din ce în ce mai poluate. Cu toţii cunoaştem acest lucru şi, cu toate acestea, facem exact ceea ce am făcut şi până acum: contribuim cu fiecare litru de combustibil consumat la creşterea poluării şi aşteptăm ca ‘autorităţile să facă ceva’. Maşinile electrice sunt încă destul de scumpe, dar, prin sistemul de car sharing, oricine le poate accesa la un preţ rezonabil, plătind numai pentru perioada efectivă de utilizare. Vă propunem o schimbare de comportament şi, ca orice schimbare, ştim că nu este uşor de făcut. Vă îndemnăm să optaţi pentru libertate în alegerea modului în care doriţi să vă deplasaţi şi să reduceţi cât de mult posibil utilizarea maşinilor poluante! Să nu uităm că cel mai sănătos mod de deplasare este totuşi mersul pe jos”, a spus Radu Papuc, managing partner BCR eGO.

Potrivit comunicatului, pentru clienţii BCR care au înscris în aplicaţie un card George, costul este de 35 de lei pentru primele 30 de minute de plimbare electrică şi 20 de lei pentru orice interval de jumătate de oră ulterior. Alte carduri beneficiază de tariful de 55 de lei pentru primele 30 de minute şi 1,3 lei pentru fiecare minut suplimentar.

Trotinetele Flow se vor regăsi în aplicaţia BCR eGO începând cu luna noiembrie, dorindu-se astfel crearea primului serviciu care oferă utilizatorilor o experienţă 100% electrică.

„Parteneriatul cu BCR eGO reprezintă un pas foarte important pentru noi şi pentru viitorul oraşelor din ţară, tot mai sufocate de poluare. Dorim să încurajăm şi să responsabilizăm în acelaşi timp utilizatorii prin crearea unei alternative la transportul zilnic care să integreze un serviciu complet ce îţi poate oferi toate opţiunile de a ajunge din punctul A în punctul B într-un mod eficient, rapid şi eco-friendly, care să nu te mai condiţioneze de maşina personală”, a subliniat Bogdan Enoiu, fondatorul start-up-ului românesc Flow.

Tariful Flow va rămâne acelaşi în aplicaţia BCR eGO, de 2 lei pornirea şi 0,5 lei pe minut. Utilizatorii pot opta şi aici pentru patru alternative de pachete, fiecare dintre ele venind cu bonus la achiziţionare de până la 50 de lei.

Conform unui studiu realizat de Tomtom, Bucureştiul se află pe locul 11 în topul celor mai aglomerate oraşe în 2018, cu un indice de congestie (timp petrecut în plus în trafic) de 48%. În Europa, capitala României ocupă a treia poziţie, după Moscova şi Istanbul, un bucureştean pierzând aproximativ 103 ore pe an stând în trafic în drumul spre muncă şi înapoi, se mai menţionează în comunicat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *