Se vinde Castrol

Grupul petrolier britanic BP a demarat procesul de vânzare a diviziei de lubrifianţi Castrol, un pas important în cadrul strategiei grupului de vânzare a unor active în valoare de 20 de miliarde de dolari, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar, potrivit Agerpres.

BP a mandatat banca de investiţii Goldman Sachs să se ocupe de vânzarea Castrol, iar mai multe fonduri de private equity şi ofertanţi strategici au fost contactaţi deja cu privire la o posibilă tranzacţie, au precizat sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul.

În luna februarie a acestui an, BP a anunţat că evaluează viitorul diviziei sale de lubrifianţi Castrol, în cadrul unui plan care vizează strângerea a 20 de miliarde de dolari până în 2027, din vânzări de active, pentru a-şi reduce datoriile şi a impulsiona preţul acţiunilor. În luna martie, Reuters a dezvăluit că gigantul saudit Aramco analizează o posibilă ofertă pentru Castrol.

Vânzarea Castrol ar putea aduce BP o sumă cuprinsă între 8 şi 10 miliarde de dolari, având în vedere că în 2024 această divizie a înregistrat un EBITDA de un miliard de dolari, a declarat o a doua sursă.

Contactat de Reuters, BP nu a oferit detalii cu privire la Castrol dar a precizat că programul de vânzări de active face progrese şi au fost semnate deja acorduri pentru primele 1,5 miliarde de dolari. „Pentru a ne poziţiona pentru creştere şi reducerea datoriilor, realocăm capital şi punem un accent mai mare pe portofoliul nostru, inclusiv printr-o revizuire strategică a Castrol”, a informat BP într-un comunicat de presă.

La începutul acestei luni, analiştii de la Bernstein au estimat că divizia Castrol, care se situează pe locul al treilea în topul celor mai mari producători mondiali de lubrifianţi, după diviziile rivalilor Shell şi ExxonMobil, ar putea aduce BP o sumă cuprinsă între 10 şi 11 miliarde de dolari.

Înfiinţat în 1899, Castrol a fost sponsor al echipelor de Formula 1 şi Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), fiind prezent în peste 150 de ţări.

BP a achiziţionat Castrol în 2000, în urma unei tranzacţii cu o valoare de trei miliarde de lire sterline. Dacă va fi încheiată cu succes, vânzarea Castrol se va adăuga altor tranzacţii încheiate de BP, precum cea care vizează vânzarea unei participaţii la firma care a investit în gazoductul TANAP către fondul Apollo Global Management.

Programul de vânzări de active al BP mai include rafinăria de la Gelsenkirchen şi benzinăriile din Austria.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *