Șapte oferte pentru construcția terminalului de bitum al Oil Terminal, până la termenul-limită

Până la data limită de 20 decembrie, 7 dintre cele 8 firme înscrise în procedura publică au prezentat ofertele lor pentru parteneriatul cu Oil Terminal pentru construcția unui terminal de bitum în portul Constanța, informează Ministerul Energiei.

Iată firmele care au depus oferte:

  1. Socar Petroleum S.A.
  2. Takida Terminal S.R.L.;
  3. Frial S.A.;
  4. OMV Petrom S.A.;
  5. Vitaro Energy S.R.L.;
  6. Trafigura Pte Ltd;
  7. Euronova Energies S.A..

“Următoarea procedură de selecție reprezintă o etapă critică în implementarea strategiei de dezvoltare și a planului de administrare în perioada 2023-2027 a OIL TERMINAL SA. Decizia finală privind selecția partenerului va fi luată după o evaluare atentă, transparentă și corectă, bazată pe regulile privind societățile listate la bursă, având drept scop impulsionarea economiei și a industriei naționale, precum și asigurarea unei poziții solide a României pe piața regională de bitum”, arată Ministerul Energiei.

„Ne asumăm un rol activ în redefinirea peisajului energetic al României. Prin acest proiect ambițios, nu doar că întărim o companie strategică, așa cum este OIL Terminal, dar și consolidăm o intreagă industrie a materialelor de construcții și a transporturilor în România. Demersul nostru reprezintă un pilon central în asigurarea unei economii durabile și a unei securități energetice și economice robuste, în special în contextul tensiunilor geopolitice actuale”, a spus, în comunicat, ministrul Energiei, Sebastian Burduja.

Oil Terminal își propune să construiască un terminal de bitum, conform Strategiei de Dezvoltare și a Planului de administrare 2023-2027, anunțate în septembrie. Compania nu vrea să se implice 100% în acest proiect, ci vrea un parteneriat cu o altă companie în proiect. În acest sens, compania are o platformă betonată cu o suprafață de circa 3.800 mp, unde sunt șase rezervoare cu o capacitate de 2.150 metri cubi în total, unde poate fi construit acest terminal de bitum, avantajul principal fiind “poziționarea excelență a respectivei platforme la toate căile de transport (maritim, feroviar și rutier)”.

În prezent, în incinta Port Constanța funcționează un singur furnizor de servicii de manipulare și depozitare bitum.

România este acum importator net de bitum, iar singurul producător din țară este rafinăria Vega Ploiești, parte a grupului Rompetrol (KMG Intrnational). Acolo se produce bitum rutier cu polimeri, mai scump, dar mai rezistent în timp.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *