Rompetrol își exinde rețeaua cu stații de încărcare electrică ultrarapide, amplasate inclusiv pe autostradă. Compania lucrează și la o strategie de decarbonizare

Rompetrol Downstream, divizia de distribuție a produselor petroliere a grupului Rompetrol – KMG International, își va extinde rețeaua de puncte de alimentare a mașinilor electrice cu stații ultrarapide. Compania va începe să și vândă energia, în condițiile în care, de cinci ani de când a fost lansat, acest serviciu este gratuit.

Rompetrol are deja o rețea de 18 puncte de încărcare a mașinilor electrice în rețeaua sa de benzinării, cu stații de încărcare electrică în curent alternativ și curent continuu de 22 kW sau 50 kW, in funcție de puterea/capacitatea rețelei electrice din jurul benzinăriilor, arată compania într-o infirmare trimisă redacției noastre. La fiecare stație pot fi încărcate două mașini în același timp

Rețeaua va fi extinsă, de data asta cu stații de puteri mai mari, care permit încărcarea rapidă, inclusiv în stațiile care vor fi construite pe autostrăzi, acolo unde Rompetrol a câștigat licitațiile pentru concesionarea spațiilor de servicii, organizate de Compania de Autostrăzi (CNAIR). 24 la număr.

“Compania și-a propus extinderea în continuare a punctelor de încărcare electrică, în principal în stațiile Rompetrol nou deschise, cât și în fiecare din ploturile de pe autostrada A1, câștigate la licitația CNAIR – 24 stații de încărcare auto electrice cu o putere de  150 kW fiecare, atât pe rutele de tranzit cât și în zone rezidențiale”, arată Rompetrol.

Amintim că la începutul acestui an compania a semnat contractele cu CNAIR pentru 12 spații de servicii (6×2) de pe autostrada A1. În fiecare nouă benzinărie vor fi puse câte două stații ultrarapide.

Pe de altă parte însă, în viitorul apropiat compania va cere bani pentru alimentarea cu energie electrică. Rompetrol a pus prima stație electrică într-o benzinărie acum aproape cinci ani, și, de atunci, oferă acest serviciu gratuit posesorilor de mașini electrice, spre deosebire de marea majoritate a companiilor concurente, unde alimentarea se plătește. După atâția ani de gratuitate, și Rompetrol se gândește să introducă un sistem de plată a energiei.

“În prezent Rompetrol se află în proces de implementare a unui sistem de facturare a energiei electrice către clienții săi, care să acopere investiția, costurile de mentenanță și operare, dar și contravaloarea energiei încărcate”, arată compania.

Accent pe verde

Ca și celelalte companii din industria petrolieră, și Rompetrol are planuri de “înverzire”, iar mobilitatea electrică este doar un aspect. Compania își elaborează acum noua strategie și vorbește inclusiv de intenții de asocieri cu alte companii specializate în decarbonizare

“În prezent, Grupul KMG International este în plin proces de actualizare a strategiei sale de dezvoltare pe termen mediu și lung, în linie cu obiectivele Uniunii Europene privind tranziția energetică și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

Aceste obiective reprezintă o provocare pentru industria petrolului și a gazelor naturale și determină numeroase consecințe pentru principalii actori. Acestia sunt nevoiți să aibă în vedere un nou set de provocări legate de reglementări și piață, dar și să își extindă gama de servicii și soluții într-un ritm mult mai alert”, arată compania.

“Noua strategie a Grupului se va concentra in jurul activelor sale, vitale pentru dezvoltarea Romaniei.

Adoptarea tehnologiilor în curs de maturizare poate atrage după sine incertitudinea cu privire la costurile de investiții și exploatare, precum și o provocare legată de alegerea momentului optim pentru implementare. În plus, aceasta va solicita și o dezvoltare rapidă a capacităților necesare în afara sferei convenționale de petrol și gaze naturale.

În acest sens, unul din aspectele luate în considerare și analiză îl reprezintă și stabilirea unor discuții cu companii care au experiență în proiecte de decarbonizare. Noua strategie este in curs de dezvoltare și este prematur în acest stadiu să oferim alte informații”, ne-a mai transmis compania.

La sfârșitul lunii septembrie 2021, segmentul de distribuție al Rompetrol Downstream cuprindea 1.179 puncte de comercializare, incluzând aici rețeaua de stații proprii, stații partener sau stații mobile. Rețeaua de benzinării Rompetrol este prezentă în România, Republica Moldova, Bulgaria și Georgia.

Cifra de afaceri brută a crescut în primele nouă luni din 2021 cu 31% față de perioada echivalentă din anul precedent, până la 2,3 miliarde de dolari. Profitul net al lanțului de distribuție a crescut și el, cu 30% față de aceeași perioadă a anului precedent, cu 30%, și a ajuns la 29,5 milioane de dolari.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *