oil terminal

Rompetrol deschide un punct de lucru în incinta Oil Terminal, pentru a vinde mai mulţi carburanţi pe piaţa internă

Acţionarii Rompetrol Rafinare Constanţa (RRC), societate care administrează rafinăria Petromidia sunt solicitaţi să aprobe înfiinţarea unui punct de lucru în incinta terminalului petrolier din Constanţa. Compania estimează că va vinde mai mulţi carburanţi pe piaţa internă iar acest punct de lucru o ajută din punct de vedere logistic.

Rompetrol vrea facă livrări pe piața internă și din terminalul petrolier din portul Constanța al companiei de stat Oil Terminal, companie care urmează să presteze serviciul de depozitare a cantităților de carburanți care urmează să fie livrate în beneficiul Rompetrol.

Iată ce scrie în documentul care urmează să fie aprobat de acţionari:

“În prezent, livrările de benzină şi motorină ale societăţii se fac potrivit condiţiei de livrare FCA la poarta rafinăriei Petromidia din Năvodari. Potrivit acestei condiţii de livrare, livrările de benzină şi motorină au loc la limita rafinăriei.

Capacităţile limitate de logistică (spaţiile de depozitare din incinta rafinăriei şi capacitatea rampelor de încărcare CF) constituie principala constrângere în cadrul modelului operaţional actual.

Studiile realizate au arătat că, la nivel naţional, importul de motorină poate ajunge la 1,5 milioane de tone (anul de referinţă fiind 2017), din care un milion de tone sunt importate în principal prin terminalul petrolier (deţinut de Oil Terminal SA) din Constanţa.

Societatea Rompetrol Rafinare SA poate înlocui o parte din volumele importate, care sunt aduse prin Marea Neagră în terminaluil petrolier Oil Terminal din Constanţa, beneficiile fiind următorele:

-Reducerea blocajelor logistice la nivelul rafinpriei – livrarea către terminalul portuar Constanţa prin barje va elibera din presiunea logistică pe rampele de încărcare pe cale ferată ale rafinăriei; de asemenea, funcţie de contextul operaţional, livrările de produse către terminalul petrolier din Constanţa se vor putea face şi pe cale ferată

– Creșterea volumelor de livrări interne totale ale societății, către importatorii și revânzătorii actuali (însemnând relocarea parțială a volumelor actuale de la export către intern), vânzarea de produse petroliere urmând a se face de către societate direct din terminalul petrolier către piața internă, cu beneficii față de vânzările la export”.

“În contextul desfășurării activității în cadrul terminalului petrolier din Portul Constanța, pe care Rompetrol Rafinare SA intenționează să o realizeze în perioada următoare, situație în care livrările vor avea loc în afara antrepozitului fiscal de producție, devin incidente dispozițiile Ordinului ANAF 3236/2018 cu modificările ulterioare. Întrucât în terminalul petrolier din Portul Constanța depozitarea produselor petroliere nu o va realiza societatea Rompetrol Rafinare SA, ci va fi un serviciu prestat în beneficiul nostru de către Oil Terminal SA, am făcut demersuri și suntem în curs de obținere a înregistrării societății ca operator ce comercializează în sistem angro benzină și motorină, dar fără depozitare, urmând procedura de înregistrare anexată acestui ordin”, se arată în document.

Petromidia este cea mai mare rafinărie din România, procesând anul trecut circa 5,9 milioane de tone de mateerii prime (în general ţiţei). Compania a produs circa 4,1 milioane de tone de carburanţi, dintre care jumătate au fost vânduţi în România, jumătate au fost exportaţi.

Rafinăria este cel mai important activ al Grupului Rompetrol (KMG Internaţional), controlat de compania petrolieră naţională a Kazahstanului, KazMunaiGas.


There are no comments

Add yours