Numărul punctelor de distribuția a carburanților din rețeaua Rompetrol a ajuns la 1.328, după primele nouă luni ale anului 2024, cu 16 mai multe decât în urmă cu un an și de patru ori mai multe decăt la momentul în care compania națională de petrol și gaze a Kazahstanului, KazMunayGas, a preluat grupul Rompetrol.
Numărul punctelor de distribuție a carburanților a crescut de patru ori în septembrie 2024 față de septembrie 2007, ajungând de la 376, la 1.328 de unități (stații proprii, stații partener, stații mobile: expres, baze interne), arată datele companiei petroliere.
„Ca urmare firească, au crescut și cantitățile comercializate de Rompetrol Rafinare și Rompetrol Downstream – divizia de retail a grupului în România, însă cea mai mare parte a carburanților produși (circa două treimi) sunt direcționați pe piața din România, prin stațiile de distribuție proprii și ale partenerilor”, spune Florian Pop, directorul general al Rompetrol Rafinare, compania care gestionează rafinăriile din România și rețeaua de distribuție.
Față de septembrie 2023, rețeaua Rompetrol a crescut cu 16 puncte de comercializare.
Rompetrol Downstream, a raportat o creștere substanțială a volumelor vândute prin stații, în primele nouă luni ale acestui an. “Vânzările în segmentul de retail au înregistrat o creștere de 8% și au ajuns la 910.000 de tone de carburanți, în România, principala piață de comercializare a produselor obținute în rafinăria Petromidia. Creșterea a fost determinată de strategia de vânzări prin care Rompetrol direcționează mare parte a produselor către piața internă”, arată Rompetrol Rafinare, în raportul cu rezultatele finaciare după primele nouă luni din anul 2024.
Compania s-a concentrat pe vânzările prin rețeaua proprie, mai profitabile, în condițiile în care piața angro din România pare că a fost alimentată și cu carburanți mai ieftini, din import, posibil din surse non-UE și fabricați inclusiv din țiței rusesc – am mai scris despre importurile de carburanți din India și Turcia.
“Vânzările en-gros au scăzut cu 38%, situându-se la un nivel de 386.000 de tone, în primele 9 luni din 2024. Cantitățile vândute, în scădere, au fost influențate atât de nefuncționarea rafinăriei Petromidia la capacitate optimă, în prima parte a anului, dar și de volumele în creștere pentru produsele finite provenite din afara spațiului comunitar, la cotații scăzute, comparativ cu produsele obținute în rafinăriile europene”, arăta compania.
Compania a implementat un nou concept de stații de distribuție, mai ales pentru benzinăriile pe care le-a amplasat – și va urma să le construiască – pe rețeaua de autostrăzi. Noile spații de servicii vin cu benzinării mai mari. Stațiile sunt dotate cu 3 pompe multiprodus pentru autoturisme, 1 pompă diesel rapidă destinată autovehiculelor mari, o pompă AdBlue, un skid de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL) și 2 stații de încărcare electrică rapide și de mare putere, fiecare având câte 2 posturi de încărcare.
Acestea oferă și facilități precum magazine, cafenele, restaurant, spații dedicate mamelor și persoanelor cu dizabilități, terminale de plată pentru vignetă/facturi/transferuri bancare/încheiere asigurări și locuri de parcare pentru autoturisme și TIR-uri.
Cele două noi stații Rompetrol au fost proiectate la interior și realizate în linie cu dezvoltarea brandului ”hei”, un concept umbrelă cu linii distincte de servicii – hei coffee&gourmet pentru servire asistată cu preparate de tip restaurant (stația Cristian dreapta) și hei&coffee pentru produse de tip cafea, patiserie, sandwich-uri, a spus compania când a inaugurat una dintre stațiile noi de acest fel, pe autostrada A1.