Restart Energy, unul dintre furnizorii de energie care a avut în trecut printre cele mai bune oferte pentru casnici, trimite acum notificări clienților cărora le expiră contractele anunțând că nu le va reînnoi. Clienții sunt sfătuiți să aleagă un alt furnizor concurențial sau să contacteze furnizorul de ultimă instanță.
RestartEnergy trimite clienților casnici care se apropie de finalul contractului notificări că nu îl va prelungi și îi invită să caute alt furnizor. Restart spune că nu poate prelungi contractele pentru că, pe fondul legislației de plafonate a prețurilor, are costuri suplimentare pe care nu le poate suporta.
Iată motivația Restart, transmisă unui client și ajunsă în posesia noastră:
“Vă informăm că decizia de încetare a Contractului de furnizare prin ajungere la termen este generată de dificultățile financiare și operaționale cauzate de modul de adoptare și implementare a legislației privind spijinirea populației și agenților economici față de creșterea fără precedent a prețurilor la energia electrică.
Modul în care aceasta este aplicată în prezent generează pentru Subscrisa costuri imposibil de susținut. Situația dificilă este amplificată și de lipsa de predictibilitate legislativă în domeniul energiei, a întârzierilor deja
însemnate în decontarea sumelor suportate de furnizorii de energie electrică prin aplicarea schemei de sprijin adoptată de autorități (plafonare a prețului energiei, compensații acordate anumitor categorii de clienții, alte tipuri de beneficii acordate populației), care ne generează în continuare pierderi”
Ce pot face clienții
Prima opțiune este să nu facă nimic. Legea spune că orice client casnic care rămâne fără furnizor este preluat automat de Furnizorul de Ultimă Instanță (FUI) dacă nu își găsește alt furnizor concurențial. Deci nimeni nu rămâne fără energie. A doua opțiune, aceea de a încheia un contract cu alt furnizor, la cererea sa, înainte de expirarea contractului actual.
Momentan, prețurile finale la clienții casnici sunt plafonate. În funcție de consumul lunar, cine consumă sub 100 kWh plătește maximum 68 de bani/kWh, preț cu toate taxele și tarifele, cine consumă între 100 și 255 kWh plătește maximum 80 de bani/kWh. Consumul de energie electrică cuprins între 255 și 300 kWh/lună se facturează la maximum 1,3 lei/kWh. În cazul în care consumul depășește 300 kWh/lună întregul consum se facturează la maximum 1,3 lei/kWh.
Majoritatea ofertelor furnizorilor concurențiali sunt acum la nivelurile plafonate, deci nu sunt foarte multe alegeri.Excepția notabilă este Hidroelectrica – avantajele sunt însă în situația în care consumul este mai mare, nu în plaja de până la 100 kWh lunar, dar compania trimite facturile cu foarte mare întârziere.
Restart Energy este un furnizor independent de energie electrică, cu capital mixt românesc-american, înființat în 2015 la Timișoara. Restart Energy avea toamna trecută 40.000 de clienți persoane fizice și aproximativ 5.000 de clienți corporate. Compania are operațiuni în România și Serbia.