Rafinăria Petromidia, cea mai mare din România, parte a grupului Rompetrol-KMGI, a raportat pentru 2018 un record operaţional: aproape 6 milioane de tone de petrol rafinate. Tot grupul Rompetrol a raportat un profit net de 86 de milioane de dolari în 2018.
“În conformitate cu rezultatele anului 2018, Rafinaria Petromidia, cel mai mare activ al Grupului şi una dintre uniăţile de procesare ale ţiţeiului cele mai moderne din punct de vedere tehnologic în regiunea Mării Negre, a atins noi indicatori maximi de eficienţă operaţională. Volumul total de materii prime, procesate în 2018 în Rafinăria Petromidia, a fost de 5,9 milioane de tone, cu un milion de tone peste volumul planificat şi reprezintă cel mai înalt nivel de prelucare pe parcursul întregii istorii de 40 de ani de funcţionare a rafinăriei”, se arată într-o informare a Grupului Rompetrol (KazMunayGas International) trimisă Bursei de Valori Bucureşti.
Capacitatea de rafinare la Petromidia a crescut de la 3,8 milioane de tone, acum şase ani, la aproape 6 milioane de tone în 2018. Modernizarea instalaţiilor a permis atingerea unui coeficient de conversie a materiilor prime de 94%, iar costul de procesare al petrolului a scăzut de la 28 la 16 dolari pe tonă.
Potrivit comunicatului, au crescut atât vânzările de produse rafinate (benzine şi motorine), cât şi vânzările de produse petrochimice (polipropilenă, bitum şi hexan), rafinăria de la Petromidia fiind singura care mai există în România.
“Vânzările cu ridicata și cu amănuntul pe canalele interne și externe în perioada de raportare s-au ridicat la 3,35 milioane de tone, ceea ce reprezintă cu 59.000 de tone mai mult decât în 2017 și cu 1,25 milioane de tone mai mult decât în 2012”, arată grupul.
Rezultatele rafinăriei şi petrochimiei, al reţelei de distribuţie şi a diviziei de trading au făcut ca tot grupul Rompetrol-KMGI să aibă un profit net mai mare în 2018: profitul operaţional EBITDA a atins aproape 250 de milioane de dolari, iar profitul net 86 de milioane de dolari.
“În anul 2018, activitatea operaţionala a KMG International s-a desfăşurat în deplină conformitate cu planurile stabilite şi Strategia Grupului, aprobata la inceputul anului. În cea ce priveşte indicatorii de producţie principali, anul trecut a fost cel mai bun din cei peste 10 ani de cand Compania Naţională KazMunayGas a dobândit calitatea de proprietar al KMGI. În termen mediu, ne propunem să dublăm indicatorul profitului net, să continuam implementarea strategiei CN KazMunayGas de extindere a prezenţei pe piaţa internaţionala şi, în consecinta, creşterea valorii pentru acţionari a întregului Grup de companii KMG”, a remarcat Zhanat Tussupbekov, CEO KMG International, în comunicat.
Grupul Rompetrol-KMGI deține și desfășoară operațiuni în domeniile rafinare, petrochimie, retail și trading pe 11 piețe. Rețeaua de distribuție carburanți cuprinde 1.100 puncte de alimentare în Georgia, Bulgaria, Moldova (este lider de piaţă) și România.
De asemenea, compania încă deţine 49% din Dyneff, o companie independentă cu o reţea de 100 de benzinării şi cu capacităţi de stocare de aproximativ 380.000 m3, activă în sudul Franţei şi nordul Spaniei.
În afara de carburanţii vânduţi prin propria reţea, Rompetrol mai vinde produse petroliere în Ucraina, Turcia, Liban, Serbia, Grecia, Macedonia, Bosnia şi Herţegovina, Maroc, Croaţia, Egipt.