RCS&RDS a crescut preţul energiei electrice cu 20%, în noua ofertă pentru casnici, la doar trei luni de la precedenta scumpire

RCS&RDS, cunoscut prin faptul că era odată furnizorul de electricitate cu cele mai mici preţuri pentru clienţii casnici, a majorat substanţial preţurile în noua ofertă pe care o propune, la doar trei luni de la precedenta majorare. Preţurile devin mai mari decât cele reglementate de stat şi, dacă ele se aplică şi la prelungirea contractelor actuale, gigantul telecom riscă să piardă mare parte din cei peste 100.000 de clienţi.

„La Digi Energy, prețul propriu de furnizare a energiei electrice în cadrul ofertei tip pentru clienți casnici (preț de listă) este de 0,305 lei/KWh, fără TVA, la care se adaugă taxa de rezervare de 0,2 lei/zi, fără TVA.
Dacă ești deja client Digi la serviciul de televiziune prin cablu Digi TV și/sau la serviciul de internet fix Digi Net, beneficiezi de prețul de 0,280 lei/KWh, fără TVA-preț de furnizare, la care se adaugă taxa de rezervare de 0,2 lei/zi, făra TVA”, arată furnizorul, pe pagina sa de internet.

În oferta veche, compania avea un preţ pentru energie de doar 0,255 lei/ kWh (scădea la 0,230 lei pentru cei care sunt abonaţi la alte servicii Digi), fără tarifele de transport, distribuţie şi taxe, la care se adaugă un abonament de 0,20 lei pentru fiecare zi de consum.

Creştere de 20%, la trei luni după una de peste 30%

Asta înseamnă că furnizorul a crescut preţurile din oferta sa pentru casnici cu circa 20% (puţin mai mult pentru cei care sunt abonaţi la alte servicii Digi). Oferta veche este din februarie acest an, iar atunci Digi crescuse preţurile cu 34%.
Aşadar, furnizorul a cumulat o creştere de preţ, doar pentru componenta de energie din factură, de circa 50% în mai puţin de jumpătate de an. Nu putem spune cu certitudine dacă aceste preţuri sunt pentru cei care ar dori să devină clienţi Digi Energy sau ele se aplică şi clienţilor existenţi, dar ale căror contracte semnat în trecut expiră acum şi trebuie reînnoite-compania nu specifică acest lucru pe site.

Cel mai probabil, Digi a fost nevoit să crească preţul în contextul în care, inclusiv din cauza re-reglementării preţurilor finale pentru consumatorii casnici, timp de trei ani cu începere din luna martie 2019, nu mai găseşte să cumpere energie din piaţă la aceleaşi preţuri mici pentru a putea propriilor clienţi, în condiţiile în care în piaţa liberă preţurile au crescut semnificativ.

După acestă majorare, Digi, care avea în trecut cea mai bună ofertă pentru casnici, a ajuns să vândă peste preţurile reglementate de ANRE. Pentru Bucureşti, preţul reglementat cu care furnizează Enel energia electrică este de 0,24 lei/kWh (preţul deachiziţie), iar preţurile reglementate nu au acel abonament zilnic (20 de bani la Digi, dar mai este şi la alţi furnizori)

Ce pot face clienţii actuali

După introducerea preţurilor reglementate, clienţii actuali ai furnizorilor concurenţiali (deci şi cei ai RCS&RDS) pot reveni în piaţa reglementată dacă preţurile de aici sunt mai bune decât ce le oferă furnizorul lor, fără prea multe bătăi de cap. Mecansimul prin care se poat întoarce (atât aceştia, cât şi cei al altor furnizori, îl puteţi citi aici:

Factură mai mică la electricitate? Cum puteţi schimba acum furnizorul, după introducerea preţurilor reglementate

Pe de altă parte, aceste creşteri de preţuri pe care le operează RCS&RDS pot ridica nişte semne de întrebare asupra strategiei gigantului telecom pe partea de furnizare de electricitate. Compania nu e depus cerere la ANRE pentru a deveni furnizor de ultimă instanţă opţional pe piaţa reglementată în vreo zonă de reţea, deşi putea să facă acest lucru şi cu siguranţă obţinea acest statut. Dacă îl avea, compania primea şi ea de la ANRE preţuri reglementate, iar clienţii care plecau de la ea, din regim de furnizare concurenţială, reveneau la ea, în regim de furnizare reglementată, dar ca FUI opţional.

Cum nu a dorit asta, înseamnă că RCS&RDS pare să îşi asume deliberat că pierde din clienţii casnici de electricitate, pe măsură ce creşte preţurile dacă aceste noi preţuri le aplică şi la prelungirea contractelor vechi.
Compania compania avea 106.000 de clienţi la finalul anului trecut, în majoritate clienţi casnici.

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *