Răzvan Nicolescu, despre interzicerea înmatriculării de mașini sub euro 5: “O măsură benefică, să sperăm că va intra în vigoare cât mai rapid”.

Fost ministru al Energiei și actual partener la Deloitte, Nicolescu spune că ideea interzicerii înmatriculărilor de mașini cu norma de poluare sub euro 5, care apare și în Planul național integrat energie-mediu, este una benefică pentru România.

“Dacă nu se opresc înregistrarile de mașini poluante, programul “Rabla” nu mai are nici un rost pentru ca numărul de mașini poluante va crește din cauza importurilor. E o masura curajoasă și foarte benefică pentru români și o sustin cu toată convingerea. Să sperăm că va intra in vigoare cat mai rapid!”, ne-a declarant Răzvan Nicolescu.

Planul Național pentru Energie și Schimbări Cliamtice (PNIESC) al României, recent elaborat, vorbește despre posibilitatea interzicerii înmatriculării autoturismelor cu normă de poluare sub euro 5, pentru ca țara noastră să poată respecta țintele de eficiență energetică și de mediu asumate prin acest Plan în fața Comisiei Europene.

„Reducerea emisiilor GES (gaze cu efect de seră), prin menținerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică și prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4”, scrie în Plan.

Aceasta este una dintre măsurile care pot fi luate de autoritățile de la București, cu impact asupra a două dimensiuni ale PNIESC: decarbonarea și eficiența energetică.

Potrivit unei statistici de la jumătate anului trecut, În România vârsta medie a parcului auto este de 15,4 ani, peste media UE de la acea dată, care era de 11 ani.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *