Prysmian România a demarat în luna februarie a acestui an lucrările la o nouă linie de producție a cablurilor electrice de medie tensiune, la fabrica din Slatina. Investiția este de 23 de milioane de euro, a anunțat compania.
Noua linie de producție reprezintă o investiție directă a companiei în valoare de 23 milioane de euro, pe o perioadă de trei ani și va crește capacitatea fabricii cu 12.000 de tone pe an, cablu electric de medie tensiune. Aceste cabluri se adresează în principal distribuitorilor de energie electrică. Prin intermediul acestei investiții, Prysmian va crește capacitatea fabricii, prin șase noi linii de producție.
Din 2005 de când este prezentă în Slatina, Prysmian a investit 75 de milioane de euro în fabricile sale.
„Suntem încântați că am reușit să demarăm această investiție, în fabrica din Slatina. Aici avem asigurată materia primă pentru producția cablurilor noastre, chiar de la fabricile de pe platforma industrială Slatina. Avem aici cea mai mare fabrică de telecom din Europa și tot aici vrem să demonstrăm că putem avea una din cele mai moderne fabrici de cabluri electrice. Totodată fabricile Prysmian din Slatina sunt orientate spre economisirea resurselor, dar și protejarea mediului înconjurător, iar în fabrica de cabluri de energie unul din aceste noi cabluri va fi realizat printr-o tehnologie inovatoare ce asigura reducerea emisiilor de CO2 cu o tonă pe kilometru de cablu produs”, a declarat Daniela Burca, COO Prysmian Romania.
La fabrica de cabluri de energie Prysmian din Slatina se produc anual peste 35.000 tone de conductori electrici de diferite tipuri, care sunt întâlniți în cele mai comune rețele electrice: de la rețelele din construcții și industrie, la cabluri de medie și înaltă tensiune pentru rețelele de transport subterane sau aeriene. Fabrica din Slatina exportă anual cabluri și conductori electrici către principalii furnizori de electricitate din Romania dar si din Europa.
Grupul Prysmian este lider mondial în industria sistemelor de cabluri în domeniul energiei și telecomunicațiilor. Cu mai mult de 140 de ani de experiență, compania are vânzări de depășesc 10 miliarde de euro, aproximativ 28.000 de angajați în peste 50 de țări și 104 fabrici.