Promisiune halucinantă: 20.000 de staţii de încărcare a maşinilor electrice în România

Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a spus, cu ocazia lansării programului Rabla, ca Guvernul şi-a propus instalarea a 20.000 de staţii de încărcare a maşinilor electrice în România.

Ministrul Mediului a anunţat că pentru staţiile de reîncărcare a maşinilor electrice, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a promovat o schemă de ajutor de stat pentru conectarea oraşelor sau pe reţeaua de drumuri naţionale şi pe autostrăzi pentru care se aşteaptă avizul Comisiei Europene.

“A fost notificată, deja, Comisia Europeană, iar acum depinde de aprobarea schemei de ajutor de stat de către Comisie pentru a pune în operă, aşa cum ne-am propus, obiectivele îndrăzneţe asumate prin Programul de guvernare, adică 20.000 de staţii de reîncărcare. Dorinţa nemărginită a românului de a-şi cumpăra o maşină electrică sau hibrid plug-in trebuie să fie încurajată’, a precizat ministrul Mediului”, citat de Agerpres.

Cifra avansată este impresionantă, şi este de 20 de ori mai mare decât ce ştia până acum. Promisiunea initială era că, peste doar trei ani, în România vor fi cel puţin 1.000 de puncte de alimentare a maşinilor cu combustibili alternativi.

Prevederea apare în Strategia privind Cadrul naţional de politică pentru dezvoltarea pieţei în ceea ce priveşte combustibilii alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante în România şi pentru înfiinţarea Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieţei pentru combustibili alternativi”.

Strategia, elaborată vara trecută,  era pe lista proiectelor de acte normative care trebuia adoptate într-o şedinţă de Guvern din februarie.

Citeşte şi:

Harta cu viitoarele staţii de alimentare a maşinilor electrice de pe drumurile din România. Vor fi 1.000, în trei ani

„Programul Rabla Plus va începe săptămâna viitoare. Avem un buget aprobat de Guvernul României de 120 de milioane de lei. În acest caz, se acordă două tipuri de ecotichete: unul de 45.000 lei, deci 10.000 de euro, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric. În acelaşi timp, oferim un ecobonus de 20.000 de lei, adică aproximativ 5.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km. Pentru acest an, estimăm că se vor cumpăra prin Programul ‘Rabla Plus’ un număr de 2.000 de maşini electrice’, a mai afirmat Gavrilescu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *