Profitul net al grupului petrolier maghiar MOL a atins 1,1 miliarde de dolari în 2018

Grupul petrolier ungar MOL a înregistrat în 2018 un profit net de 1,1 miliarde de dolari, rezultatul fiind echivalent cu cel din anul precedent, potrivit unui comunicat al companiei, remis, vineri, AGERPRES.

Rezultatul operaţional a atins 2,69 de miliarde de dolari, în creştere cu 10% faţă de anul precedent.

„Rezultatul operaţional EBITDA înregistrat de MOL a crescut cu 10%, depăşind lejer ţinta actualizată pentru 2018, în timp ce segmentele Upstream şi Consumer Services au continuat să îşi majoreze semnificativ contribuţiile, iar o performanţă internă solidă pe segmentul Downstream a compensat parţial marjele mai reduse”, spun reprezentanţii companiei.

Rezultatul operaţional (Clean CCS EBITDA) a crescut cu 16% în ultimul trimestru, comparativ cu Q4 2017, generând o valoare EBITDA de 2,69 miliarde de dolari pentru anul 2018. Aceasta reprezintă o creştere de 10% faţă de 2017 şi este semnificativ mai mare comparativ cu ţinta stabilită. MOL a continuat să genereze un flux de numerar puternic, de 1,4 miliarde USD, segmentul Upstream aducând aproape 70% din această sumă.

Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream a avut cea mai mare contribuţie în cadrul Grupului în 2018, de 1,269 miliarde de dolari. Aceasta reprezintă o creştere de 49%, pe fondul unui preţ mai mare la ţiţei şi gaze naturale şi a contribuţiei barililor cu marjă crescută rezultaţi din perimetrul Catcher din Marea Britanie. Pe măsură ce producţia în perimetrul Catcher a atins nivelul de saturaţie, producţia zilnică a portofoliului Upstream în cel de-al patrulea trimestru a fost în medie de aproximativ 115.000 bep, aducând media anuală la nivelul de 111.000.

Rezultatul operaţional al segmentului Downstream a fost de 995 de milioane de dolari la nivelul anului 2018. Declinul de 16% se datorează în principal nivelului mai scăzut de rafinare şi marjelor semnificativ mai reduse din petrochimie. Performanţa internă mai solidă – livrarea cu succes a unor îmbunătăţiri ale eficienţei programului DS 2022 în valoare de 110 milioane de dolari – şi volumele mai mari au putut compensa doar parţial marjele mai reduse.

Rezultatul EBITDA pe segmentul Consumer Services şi-a continuat creşterea de două cifre, atingând noi recorduri absolute, arată comunicatul. În 2018, rezultatul EBITDA a fost de 423 milioane de dolari, în creştere cu 18% faţă de anul precedent, pe fondul expansiunii dinamice a marjei non-fuel şi susţinut de tendinţele sănătoase ale pieţei de carburant. Marja non-fuel per staţie a crescut în medie cu 15% anual, în ultimii 4 ani.

„2018 a reprezentat încă un an cu rezultate foarte solide, cu cel mai mare rezultat EBITDA din ultimii 7 ani, şi a fost de asemenea un an de continuă transformare, incluzând decizia finală de investiţii privind proiectul poliol. Segmentul Upstream a generat un flux de numerar liber de aproape 1 miliard de dolari şi şi-a majorat nivelul de producţie, segmentul Downstream a avut o profitabilitate solidă, în pofida marjelor mai scăzute din rafinare şi petchem şi a obţinut o îmbunătăţire considerabilă a eficienţei, în timp ce segmentul Consumer Services şi-a menţinut ritmul de creştere de două cifre şi a lansat noi servicii inovative”, a declarat Zsolt Hernádi, CEO al companiei, citat în comunicat.

El a adăugat că pentru acest an estimează un rezultat EBITDA de aproximativ 2,3 miliarde de dolari, preconizând un mediu mai conservator pe segmentul downstream şi un preţ mediu al ţiţeiului Brent de 60 dolari/bbl.

În România, compania se află pe al patrulea loc în piaţă, cu un lanţ de 218 staţii de distribuţie.

În 2018, vânzările retail de carburant din România s-au menţinut la nivelul solid înregistrat în 2017. Vânzările retail de motorină au înregistrat o uşoară creştere în 2018 (de 1%) în timp ce vânzările de benzină s-au situat uşor sub nivelul anului precedent.

Grupul MOL este o companie internaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 9 ţări, din care 218 în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *