Premieră: Rompetrol a intrat în Top 10 cele mai valoroase branduri din România

Rompetrol, a doua companie petrolieră a României, a intrat , în premieră în topul primelor 10 branduri din România, ca valoare, potrivit raportului publicat de Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand. Trei companii energetice sunt în acest top 10.

Rompetrol a urcat în premieră în Top 10 în acest clasament, pe locul 9, de pe 11 în anul precedent, ca urmare a aprecierii valorii brandului, arată cercetarea. Pe fondul creșterilor in sectorul de petrol și gaze, brandurile Petrom și Rompetrol (primele două companii energetice ale ţării) au crescut cu 49% și respectiv 44%. În top mai este, dintre companiile energetice, Electrica, societate cu o valoare a brandului în scădere cu 8%.

Brandul Rompetrol este evaluat la 111 milioane de euro, de la 77 de milioane de euro anul precedent şi a intrat astfel în top 10.  Topul este ocupat, în ordine, de Dacia, eMag, Dedeman, Petrom, Banca Transilvania, Digi, BRD, Bitdefender, Rompetrol şi Electrica.

Deşi a fost mai puţin vizibil în România la început, Rompetrol este un brand cu o istorie de peste 40 de ani. Compania a fost înființară în 1974, pentru a reprezenta industria petrolieră din România peste hotare, un sector cu o istorie și experiență de peste 160 de ani. Compania oferea servicii din zona extracției țițeiului în țări precum Iran, Irak, Sudan, Libia, Arabia Saudită.

După căderea comunismului, compania a fost cumpărată de Dinu Patriciu, care, la finalul anilor ’90 l-a lansat la anvergura la care este azi: a cumpărat rafinăria Petromidia, cea mai nouă care fusese construită în România la momentul căderii regimului comunist. După o privatizare anterioară ratată, rafinăria fusese oprită, iar Patriciu a repornit-o şi, în paralel, a început construcţia unei reţele de benzinării, în România întâi, apoi în zona Mării Negre şi a ajuns până în vestul Europei: după ce a cumpărat reţeaua locală Dyneff, sigla Rompetrol a apărut pe benzinăriile din sudul Franţei şi nordul Spaniei.

Ulterior, business-ul Rompetrol a fost vândut companiei petroliere naţionale din Kazakstan, KazMunaiGas, care a păstrat brandul Rompetrol. În paralel, odată cu continuarea extinderii reţelei, au continuat investiţiile la Petromidia, rafinăria consolidându-şi poziţia de cea mai mare unitate de acest fel din România, cu 5,8 milioane de tone capacitate de rafinare la finalul anului trecut. Compania a devenit unul dintre cei mai mari exportatori ai ţării şi primul exportator de produse petroliere.

Tot atunci, la nivel regional, Grupul Rompetrol opera circa 1.100 puncte de distribuție carburanți în România, Moldova, Republica Moldova și Georgia, fiind un important furnizor de produse petroliere pentru parteneri din regiune (Turcia, Serbia sau Grecia).

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *