Precizare ANRE: Clienții casnici NU trebuie să depună actele de racordare atunci când schimbă furnizorul de energie electrică

Consumatorii casnici de energie electrică NU trebuie să anexeze în cererile pe care le fac pentru a schimba furnizorul certificatele de racordare (CR) sau avizele tehnice de racordare (ATR)  ale locului de consum, deși au existat situații în care li s-a solicitat acest lucru. ANRE a tranșat problema după ce am atras atenția asupra acestui aspect. Așadar, dispare un posibil impediment în calea clienților care vor să treacă la furnizorii cu oferte mai bune.

“Precizăm că pentru încheierea contractului de furnizare a energiei electrice pentru un loc de consum existent, furnizorul nu va solicita clientului casnic certificatul de racordare/avizul tehnic de racordare și nici convenția de exploatare”.

Așa scrie într-o informare pe care ANRE a trimis-o ca răspuns la o solicitare pe care a primit-o (probabil de la un furnizor), pe care nu o putem însă face publică din motive de confidențialitate.

Precizarea este foarte utilă pentru că ea clarifică o situație care avea potențialul de a îngreuna foarte mult procesul de migrare a clienților casnici de la un furnizor la altul. Interpretarea, care a avut ca efect inclusiv o cerință în acest sens impusă clienților de unii furnizori în cererile de închiere a contractelor de furnizare , era că clientul este obligat să anexeze CR sau ATR în cererea pe care o trimite furnizorului pentru a se semna noul contract de furnizare.

Am scris un text pe această temă aici:

Cine vrea să schimbe furnizorul de energie trebuie să anexeze la cerere și certificatul de racordare la rețea sau ATR

În răspunsul dat, ANRE coroborează prevederile din Regulamentul de furnizare a energiei electrice către clienții finali cu prevederile din Contractul cadru pentru serviciul de distribuție a energiei electrice încheiat între operatorul de distribuție și furnizor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *