PPC își menține estimarea: achiziția Enel România se va finaliza în al treilea trimestru al anului

Grecii de la Power Public Corporation (PPC), care au semnat contractual pentru achizița afacerilor Enel din România, au înregistrat rezultate în creștere pentru primul trimestru al anului și spun că finalizarea tranzacției din România este în grafic, cu același termen – al treilea trimestru al anului.

Iată ce a comunicat compania greacă, spefific pentru România, în informarea transmisă presei:

Tranzacția prin care Grupul PPC preia activele Enel din România rămâne în grafic pentru a se finaliza în al treilea trimestru al anului. Achiziția Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziția energetică, dar și planului grupului PPC de expansiune în Europa de Sud-Est. România este o piață importantă din punct de vedere strategic pentru PPC, din prisma accesului la finanțare UE prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și Fondul pentru Modernizare, ceea ce vine în completarea planurilor de dezvoltare ale grupului.

PPC își propune să continue și să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienți și servicii cu valoare adăugată, și intenționează să investească în dezvoltarea operațiunilor locale.

Odată cu finalizarea achiziției, Grupul PPC își va consolida poziția în regiune și va deveni cel mai mare jucător de pe piața de energie din Europa de Sud-Est. Mai exact, va depăși capacitatea instalată de 11 GW și va deservi 8,9 milioane de clienți, pe mai multe piețe, cu aproximativ 41 TWh de energie electrică furnizată, 78 TWh distribuiți și peste 27 TWh generați, în timp ce baza reglementată a activelor (Regulated Asset Base) va ajunge la 4,15 miliarde de euro.

Grupul PPC a înregistrat, în primul trimestru al anului, o creștere a profitabilității operaționale, pe fondul diminuării cheltuielilor operaționale și în principal a achizițiilor de energie, gaze naturale și a cheltuielilor cu emisiile de CO2. Astfel, EBITDA recurentă s-a ridicat la 280,5 milioane Euro, în creștere cu 110,5 milioane Euro (65%) față de primul trimestru al anului trecut, arată compania

Totodată, profitul înainte de taxe a revenit pe plus și s-a ridicat, în primele trei luni, la 73,3 milioane Euro, comparativ cu un rezultat de -30,3 milioane Euro în T1 2022.

Prin urmare, Grupul PPC a înregistrat profit net de 51,1 milioane Euro, în T1 2023, față de o pierdere netă de 185,7 milioane Euro în T1 2022.

Enel S.p.A. a semnat cu firma greacă Public Power Corporation S.A un acord pentru vânzarea tuturor participațiilor deținute de către Grupul Enel în România. Acordul prevede plata de către PPC a unei sume totale de aproximativ 1,260 miliarde de euro. Ulterior, Fondul Proprietatea anunță că a vândut pachetele minoritare la companiile Enel din România către PPC, pentru 650 de milioane de lei.

Fondul Proprietatea deținea  24% din acțiunile E-Distribuție Banat și E-Distribuție Dobrogea, 12% din cele ale E-Distribuție Muntenia și câte 10% la Enel Energie Muntenia și Enel Energie.

Statul român mai deține, prin SAPE, câte 10% din acțiunile Enel Energie Muntenia și E-Distribuție Muntenia.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *