Petrom susţine cu 90.000 de euro achiziţia de tablete şi abonamente de internet pentru 2.000 de elevi

OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, a lansat campania „Drumul spre şcoala online” prin care susţine cu 90.000 de euro achiziţia de tablete şi abonamente de internet pentru a înlesni accesul a aproximativ 2.000 de elevi din medii defavorizate la orele de şcoală desfăşurate în mediul digital.

Potrivit unui comunicat al companiei, campania se derulează cu sprijinul staţiilor Petrom, Mastercard şi Narada, un ONG a cărui misiune este susţinerea educaţiei.

„Educaţia nu poate sta pe loc şi este nevoie de un efort susţinut la nivelul întregii societăţi pentru a duce şcoala online acolo unde ea nu există. Pandemia a afectat puternic activitatea educaţională, însă depinde de noi toţi să venim cu soluţii pentru a-i sprijini pe elevi să beneficieze, în continuare, de acces la educaţie de calitate, iar pe profesori să îşi poată desfăşura cursurile”, a declarat Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru Downstream Oil.

De asemenea, ONG-ul Narada şi-a propus ca, până la finalul acestui an şcolar, 10.000 de copii din medii defavorizate să aibă acces la educaţia digitală. „Sute de mii de copii români nu au avut, de la începutul pandemiei, cum să facă şcoală online. Pur şi simplu le este imposibil. Nu au tablete, nu au acces la internet iar unii dintre ei nu au nici măcar curent. În momentul în care OMV Petrom a venit către noi şi misiunea noastră, aveau nu doar intenţia ci şi planul concret prin care îşi doreau să reconectăm la educaţie, împreună, mii de copii încă din primele săptămâni ale parteneriatului. În timp ce şcoala s-a închis, educaţia trebuie să continue şi întocmai astfel de parteneri fac lucrurile din nou posibile pentru copiii din comunităţile vulnerabile”, a declarat Andra Munteanu, cofondator Narada.

În doar două luni după închiderea şcolilor în starea de urgenţă, Narada a reuşit să conecteze la educaţie prin tehnologie 1.000 de copii din sate şi comunităţi vulnerabile. Până acum, peste 50 de voluntari Narada au ajuns în 18 localităţi diferite din 8 judeţe, asigurând device-uri şi internet copiilor fără acces la tehnologie, propunându-şi ca până la finalul anului, cu ajutorul partenerilor alăturaţi, numărul celor care vor primi sprijin să fie de zece ori mai mare.

Astfel, susţinerea Petrom, care va acoperi necesităţile a 2.000 de copii din medii defavorizate, vine în completarea eforturilor de crowdfunding pentru proiectele iniţiate de profesori şi înscrise pe Narada.ro.

Campania „Drumul către şcoala online”, iniţiată de OMV Petrom prin staţiile Petrom, se bazează pe o strângere de fonduri pentru a le deschide elevilor drumul spre educaţia din mediul digital. Părinţii care se alătură campaniei pot afla de pe site-ul www.drumulsprescoala.ro, cu ajutorul unui calculator, care este distanţa lunară pe care un copil o parcurgea până la şcoală, înainte de pandemie. În acest fel, banii economisiţi pe transport, de când orele de clasă se desfăşoară în mediul online, pot fi donaţi prin intermediul www.drumulsprescoala.ropentru a-i sprijini pe elevii care nu au acces la tehnologie sau internet sau care participă cu dificultate la cursurile online.

Potrivit datelor publice, doar 32% dintre elevii români beneficiază, acasă, de acces la internet sau de aparatura digitală necesară pentru a lua parte la şcoala online.

OMV Petrom este cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, cu o producţie anuală de ţiţei şi gaze la nivel de grup de 55,4 milioane bep în 2019.

OMV Petrom este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu contribuţii de 30,4 miliarde de euro reprezentând taxe, impozite şi dividende plătite în perioada 2005 -2019. În perioada 2007-2019, compania a alocat aproximativ 66 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România, concentrându-se pe protecţia mediului, educaţie, sănătate şi dezvoltare locală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *