Petrom și polonezii de la PKN Orlen sunt principalii furnizori de benzină ai Ucrainei în acest an, de departe

Polonezii și românii continuă să dețină supremația în aprovizionarea cu benzină a Ucrainei. Și dacă volumele totale importate din aceste direcții aproape că nu s-au schimbat în primele nouă luni, jucătorii cheie – PKN Orlen și OMV Petrom – și-au mărit, împreună, cota de piață de aproape două ori, de la 33% la 62% din totalul importurilor, potrivit presei de energie din Ucraina.

În primele nouă luni din acest an, importurile de benzină ale Ucrainei  scăzut cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 919.500 tone, conform aceleiași surse.

Structura livrărilor din Polonia a arătat schimbări semnificative. Adevărata lovitură a fost dată de PKN Orlen, care aproape și-a dublat livrările din Polonia – 187.500 tone față de 95.400 tone anul trecut. “Acest lucru s-a întâmplat pentru că cei mai mari importatori ucraineni – OKKO și WOG – se pare că au decis să nu mai rătăcească prin Europa și s-au întors la vechiul lor furnizor de încredere”, potrivit sursei citate, care mai arată că gigantul polonez este probabil foarte mulțumit de acest lucru, deoarece are un client pentru vânzarea de benzină într-o Europa alimentată preponderent cu motorină. Luând în considerare volumele achiziționate de la rafinăria sa lituaniană, PKN Orlen a devenit cel mai mare furnizor de benzină către Ucraina în acest an, 345.200 de tone.

Cât despre România, OMV Petrom pare că nu mai are rival, potrivit ziariștilor din Ucraina. În primele nouă luni alea anului, importurile de brenzină din țara noastră – a doua direcție de aprovizionare a Ucrainei – au revenit în procent de 93% companiei OMV Petrom. Compania și-a crescut livrările cu 61% față de primele nouă luni din 2023 și a ajuns la 223.100 de tone livrate către cumpărătorii din Ucraina. Totuși, potrivit aceleiași surse, creșterea volumelor cumpărate de la OMV Petrom nu s-a întâmplat de la sine, ci este rezultatul unei activități foarte eficiente a echipei de trading. „OMV Petrom a demonstrat un stil de afaceri complet necaracteristic marilor concerne, tranzacțiile pot fi încheiate literalmente într-o singură zi”, a spus un expert al grupului ucrainean de consultanță în domeniu «A-95».

Importurile de la Rompetrol Rafinare au scăzut semnificativ (cu 49%, la 8.100 de tone). Strategia acestui producător român cu privire la piața ucraineană rămâne neclară, mai scriu ucrainenii.

Iată mai jos, grafic, structura importurilor de benzină ale Ucrainei în primele nouă luni din 2024 (mii tone)

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *