Petrom reduce investiţiile în acest an, din cauza legilor din România. Producţia de petrol şi gaze scade cu cel puţin 5% în 2019

OMV Petrom, singurul producător de petrol şi gaze din România a anunţat că va reduce în acest an volumul investiţiilor planificate, din cauza instabilităţii legislative. Producţia de hidrocarburi va scădea cu cel puţin 5%.

“Instabilitatea recenta privind mediul de reglementare ne-a determinat sa ne revizuim planurile de investitii de crestere, in timp ce cautam claritate in legatura cu climatul investitional din Romania. Planificam investitii de circa 3,7 mld lei pentru 2019, in principal in Upstream. Prioritatea noastra ramane maximizarea valorii portofoliului curent din Upstream si estimam ca vom limita declinul productiei medii zilnice la circa 5% fata de 2018, excluzand optimizarea portofoliului”, arată compania petrolieră în raportul financiar pentru 2018.

Investiţiile vor scădea cu circa 14%.

La nivelul anului 2018, investiţiile au fost aproape duble faţă de 2017, însă în ultimul trimestru al anului ele au scăzut-ştirile despre schimbările legislativa care afectează compania (plafonări de preţuri, taxe crescute) au apărut în ultimele luni ale anului 208.

“Investitiile in valoare de 4.289 mil lei in 2018, au fost cu 44% mai mari comparativ cu 2017. Acestea au cuprins in principal investiile din Upstream in suma de 3.150 mil lei in 2018, comparativ cu 2.435 mil lei in 2017. Investitiile din Downstream au fost in valoare de 1.138 mil lei (2017: 533 mil lei), din care 1.112 mil lei in Downstream Oil (2017: 446 mil lei).

Investitiile, in valoare de 1.189 mil lei in T4/18, au fost cu 5% mai mici comparativ cu T4/17. Acestea au cuprins in principal investitiile din Upstream de 913 mil lei in T4/18, comparativ cu 962 mil lei in T4/17. Investitiile din Downstream au fost in valoare de 276 mil lei (T4/17: 283 mil lei), alocate aproape in intregime pentru Downstream Oil (T4/17: 219 mil lei in Downstream Oil)”, arată compania.

Petrom a realizat un profit de net de 4,078 miliarde de lei anul trecut, în creştere cu 64%, la vânzări de 22,5 miliarde de lei, şi ele în creştere cu 16% faţă de 2017.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *