Monica Hodor, directorul celor trei companii de distribuție controlate de grupul Enel în România, a declarat că strategia companiei este implicarea tot mai mare a clientului la funcționarea rețelei electrice, o rețea digitalizată care va fi alimentată preponderent cu energie din surse regenerabile în viitor.
“Avem în față cea mai bună periaodă de a ne transforma prin digitalizare, prin încurajarea inovației. Avem nevoie de rețele inteligente, tranziția energetică trebuie să se bazeze pe regenerabile distribuite eficient.
Sistemul energetic al UE se va baza predominant pe surse regenerabile, aproape de locul de consum. Ce ne dorim să facem la nivelul E – Distribuție este să implicăm mai mult clienții, prosumatorii, prin contorizare inteligentă și soluții avansate. La începutul anului am anunțat că am depășit un prag istoric în România: am instalat peste 1 milion de contoare inteligente în zonele în care ne desfășurăm activitatea. Până la finalul anului vom ajunge la peste 1,2 milioane de astfel de contoare instalate. Atingem un prag de 35% din total clienți”, a declarat Hodor la conferința “Noua economie europeană și transformarea economiei românești”, organizată de publicația “Curs de Guvernare”.
“Investițiile totale avute în vedere în acest an depășesc 180 milioane euro, iar focusul este, bineînțeles, digitalizarea. Instalăm și puncte de control de la distanță, digitalizăm stații, instalăm în zonele rurale, investim în noi infrastructuri și în reabilitarea infrastructurii existente. Un exemplu: majoritatea posturilor de transformare instalate anul acesta sunt dotate cu echipamente de comunicații ce asigură includerea lor în sistemul de telecontrol. Asta ne permite să intervenim rapid de la distanță în caz de avarii. Ceea ce facem este să transformăm rețelele tradiționale în rețele active și participative, care poziționează clientul în centrul sistemului”, a mai spus Hodor.
“Imaginați-vă o societate românească complet electrificată cu consum eficient de energie datorat și unui contor inteligent, care să permită un control mai bun al datelor, cu un consumator care participă direct la piața de energie prin calitatea de prosumator, și care își încarcă vehiculul oriunde s-ar afla.
Acesta este răspunsul nostru: investiții în digitalizare care conduc spre un viitor mai bun.
Promovarea surselor regenerabile, a electromobilității și a sistemelor de stocare va necesita la nivelul operatorului de distribuție noi investiții în infrastructură, smart grid, noi baze de date. Se impune o colaborare strânsă cu operatorul de transport și de sistem, precum și mecanisme specifice de tranzacționare. Operatorii de distribuție au în plan atingerea țintelorde 35-40% pentru montare de contoare inteligente până în 2028. Dacă se va transpune Directiva 944 din legea energiei, s-ar putea ajunge mai devreme, în 2024, la aceste ținte”, a mai afirmat directorul companiilor E-Distribuție.
Reţelele electrice operate de cele trei companii E-Distribuţie numără peste 131.000 de kilometri, 286 staţii de transformare şi 23.575 posturi de transformare. În 2020, acestea au distribuit peste 15,3 TWh de energie electrică, prin linii electrice de înaltă, medie şi joasă tensiune.
Solicit o noua inscriere si de asemenea o rezervare de fonduri pentru programul „casa verde” panouri fotovoltaice cu injectie in sistem de 3 kw pentru casa particulara ce intruneste toate conditiile solicitate de calitatea de prosumator.
Tulcea,jud.Tulcea ,str. Florilor nr.18.
Va multumesc.