Mama și tatăl birocrației din România! Ce a răspuns CNCD unui cetățean care s-a plans de ofertele unui furnizor de energie, considerate discriminatorii

Un client casnic a considerat că un furnizor de electricitate, în speța de față Enel, ar crea discriminări pentru că ar avea oferte mai bune pentru clienții noi decât pentru cei existenți. A făcut o sesizare către Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD). Avem și răspunsul instituției.

Despre faptul că Enel, în încercarea de a câștiga clienți pe piața concurențială din afara zonelor sale de rețea, a venit cu oferte mai bune decât pentru cei pe care îi au deja clienți ați mai citit aici. Un cetățean a considerat însă că această practică de afaceri îl discriminează și, în acest sens, a adresat o petiție CNCD.

Mai jos aveți sesizarea făcută și răspunsul, dacă îl putem numi așa, al CNCD, pentru care am redactat de fapt această știre.

Sesizarea

Buna ziua,

Va scriu pentru a sesiza tratamentul discriminatoriu aplicat de ENEL ENERGIE MUNTENIA S.A. clientilor sai la incheierea noilor contracte pentru furnizarea de energie electrica.

Astfel, furnizorul are lansate 2 oferte, una pentru atragerea de noi clienti, considerabil mai avantajoasa, si una pentru clientii din portofoliu, mai dezavantajoasa.

Consider ca discriminatorie, neprincipiala si abuziva tratarea diferentiata a clientilor, urmarindu-se strict profitul societatii.

Nemultumirea mea a fost adresata si ENEL, a astepta un raspuns official (30 zile) este irealist, oferta este valabila in perioada 01-28.02.2021.

Cu respect,

Răspunsul

STIMATE DOMN/STIMATĂ DOAMNĂ,

Urmare analizării cererii dumneavoastră s-a constatat că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art. 11 din Ordinul nr. 144/2008, privind aprobarea Procedurii interne de soluţionare a petiţiilor şi sesizărilor la CNCD, potrivit cărora „(1) PETIŢIA PRIVIND ACTE SAU FAPTE DE DISCRIMINARE VA CUPRINDE:

 

A) NUMELE, DOMICILIUL SAU REŞEDINŢA PĂRŢILOR ORI, PENTRU PERSOANELE JURIDICE, DENUMIREA ŞI SEDIUL LOR. DACĂ RECLAMANTUL LOCUIEŞTE ÎN STRĂINĂTATE, SE VA ARĂTA DOMICILIUL ALES, UNDE URMEAZĂ SĂ I SE FACĂ TOATE COMUNICĂRILE PRIVIND SOLUŢIONAREA PETIŢIEI;

 

B) NUMELE ŞI CALITATEA CELUI CARE REPREZINTĂ PARTEA, IAR ÎN CAZUL REPREZENTĂRII PRIN AVOCAT, NUMELE ACESTUIA ŞI SEDIUL PROFESIONAL;

 

C) OBIECTUL PETIŢIEI;

 

D) ARĂTAREA MOTIVELOR DE FAPT ŞI DE DREPT PE CARE SE

ÎNTEMEIAZĂ PETIŢIA;

 

E) ARĂTAREA DOVEZILOR PE CARE SE SPRIJINĂ FIECARE CAPĂT DE

CERERE;

 

F) SEMNĂTURA.”

 

Aşadar, vă rugăm să formulaţi o sesizare care să respecte prevederile art. 11 din Ordinul nr. 144/2008, privind aprobarea Procedurii interne de soluţionare a petiţiilor şi sesizărilor la CNCD, SEMNATĂ OLOGRAF, precum şi prevederile articolului 7 din O.G. 27/2002, actualizată în vederea constituirii unui dosar şi să se înceapă astfel procedura de soluţionare a unei petiţii. Menţionăm că petiţia poate fi transmisă prin poştă la adresa Bucureşti, p-ţa W. Mărăcineanu, nr. 1-3, sector 1, prin fax la numărul 021 312 65 85 sau prin e-mail la adresa [email protected]

 

IN CONDIŢIILE ÎN CARE SESIZAREA/SOLICITAREA DUMNEAVOASTRĂ NU VA ÎNDEPLINI CONDIŢIILE MAI SUS ENUMERATE, POTRIVIT PREVEDERILOR LEGALE ÎN VIGOARE, ACEASTA SE VA CLASA.

Cu respect,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *