Important! Notificarea pe care o vor primi acasă toți consumatorii de energie electrică. Ce e de făcut

Toți furnizorii de energie electrică din România vor factura clienții potrivit convenției de consum, în cazul în care clienții nu trimit indexul autocitit al contorului. Furnizorii au început să trimită notificări clienților în acest sens. 

Schimbare importantă importantă pentru consumatorii de energie electrică. Potrivit ultimelor modificări legislative, de la 1 ianuarie, furnizorii vor tarifa consumul și vor emite facturile în funcție de convenția de consum a clienților încheiata cu ei. Adică în funcție de cât a estimat clintul atunci când a semnat contractul saiu, dacă nu a estimat nimic, în funcție de istoricul său de consum, trecut de furnizor în convenția sa consum. Această convenție se referă la datele de consum pentriu fiecare lună calendaristică.

Furnizorii trimit deja celor nouă milioane de clienți casnici notificări în care îi anunță despre acest lucru, și le trimit și consumurile lunare din convențiile de consum. Clienții au opțiunea să nu facă nimic, dacă ei consideră că acelea sunt consumurile lor reale, sau să modifice această convenție cu ce date doresc ei, și să anunțe modificările furnizorului, pentru a fi facturați în baza acestui consum.

Mai există o opțiune, cea în care furnizorul nu ține cont de convenția de consum, aceea în care clientul își citește singur contorul lună de lună, și trimite furnizorului, în intervalul de timp specificat în factură, indexul autocitit. În acest caz, furnizorul va emite factura în funcție de consumul real.

Iată cum sună o astfel de notificare, primită recent de un client, de la firma Enel, în acest caz, dar legea este valabilă pentru toți:

“În  lipsa unui index de regularizare transmis de către Operatorul de distribuție sau în lipsa unui index autocitit transmis de către dvs. în intervalul de timp menționat în factură și în condițiile din contract, conform art. 44 din Regulamentul de furnizare, cantitatea de energie electrică va fi facturată în baza convenției de consum, anexa la contract încheiată în condițiile prevederilor art. 441 din Regulamentul de furnizare a energiei electrice.

Vă reamintim că, în cazul transmiterii de către dvs. a indexului autocitit, facturarea consumului se va face în baza acestuia, fără a mai fi aplicabile cantitățile de energie electrică din convenția de consum. Regăsiți în mesajul anterior atașată ”Anexa B. Locuri de consum și convenția de consum”, care reprezintă convenția de consum și care va deveni parte din contractul dvs. de furnizare a energiei. Citiți-o cu atenție și:

Dacă sunteți de acord în privința cantităților de energie precizate în  convenția de consum, nu este nevoie ca dvs.  să faceți ceva în plus. Vom considera convenția de consum că fiind acceptată, fără ca dvs. să ne contactați și să ne comunicați acest lucru.

Dacă nu sunteți de acord și doriți să modificați cantitățile de energie din convenția de consum, ne puteți transmite o notificare în maximum 15 zile lucrătoare de la data  primirii mesajului inițial referitor la convenția de consum (mesaj primit de către dvs. anterior acestuia, în perioada 31.03.2022 – 05.04.2022).

Ne puteți contacta prin oricare dintre următoarele modalități:

Cel mai apropiat Magazin Enel;

Din contul MyEnel;

Pe adresa de email contact [email protected];

Poșta Română, la adresa: București, sector 3, Bd. Mircea Vodă, nr. 30.

Pentru informații suplimentare, ne puteți contacta la numărul de telefon 021 9977 (apel cu tarif normal), de luni până vineri în intervalul orar 08:00-20:00 și sâmbătă în intervalul orar 08:00-13:00″

Citește și:

Important pentru milioane de clienți casnici de energie electrică. Nu veți mai plăti abonament

1 Comment

  1. O noua formula de hotie. Conventia de consum este o medie a celor 12 luni. Dar vara este un consum, iarna altul. Schimbarea orei de vara/iarna duce la alt consum mai mic. Atunci pe conventie ce consum este valabil si cum furnizorii rezolva daca platim mai mult decat consumam in realitate. Nicaieri nu se spune nimic. Furnizorii au probleme cu softurile care dau erori clientilor la autentificare iar telefonic nu au sistem simplificat mai simplificat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *