Hidroelectrica: Vom fi prezenţi cu o ofertă deosebit de competitivă, pentru populaţie şi pentru industrie. Vom depăşi un milion de clienţi casnici

Hidroelectrica se apropie de un portofoliu de 900.000 de clienţi casnici, iar proiecţiile arată că va depăşi un milion, ceea ce a pus o presiune deosebită pe modelul de business al companiei, însă ne-am adaptat şi pe viitor vom fi prezenţi cu o ofertă deosebit de competitivă pentru populaţia României, atât pe industrial, cât şi pe casnic, a transmis, vineri, Radu Ioan Constantin, CFO, Hidroelectrica.

„Oferta Hidroelectrica este deosebit de competitivă. În acest moment, ne apropiem vertiginos spre 900.000 de clienţi casnici. Pe proiecţiile noastre, vom depăşi cu siguranţă un milion de clienţi casnici în portofoliul companiei. Aceasta, bineînţeles, a pus o presiune deosebită atât pe modelul de business, pentru că shiftarea aceasta spre zona de furnizare a implicat o redimensionare a tuturor activităţilor în cadrul companiei, dar cu brio facem faţă chiar şi într-un an deosebit de secetos. După cum bine aţi văzut, acest an este un an mult sub media hidrologică. Estimăm că ne vom încadra în jur de 11,4 TW ca şi producţie anul ăsta, este deosebit de dificil – anul mediu hidrologic este undeva peste 15 TW – dar ne-am adaptat, am dovedit rezilienţă, am dovedit profesionalism şi creşterea aceasta accentuată a portofoliului de furnizare ne-a scos din zona aceea de confortabilitate cu siguranţă, dar ne-am adaptat şi pe viitor vom fi prezenţi cu o ofertă deosebit de competitivă pentru populaţia României, atât pe business, cât şi pe casnic”, a afirmat Constantin, la un eveniment de specialitate.

Acesta a precizat că, în ultimii trei ani, Hidroelectrica a jucat un rol foarte important pe piaţa de furnizare, scrie Agerpres.

„În 2018, piaţa era liberă, după aceea am primit un OUG 114, când Hidroelectrica a trebuit să se muleze pe condiţiile noi de piaţă reglementată. După aceea a fost momentul 2021, când din nou pe piaţa consumatorilor casnici a fost o reliberalizare. Acum, după aceste două momente, cu siguranţă că au fost trase nişte concluzii atât de guvernanţi, cât şi de factorii decidenţi politic. Hidroelectrica, însă, în ultimii trei ani, a jucat un rol foarte important pe această piaţă de furnizare. Vom continua să fim prezenţi acolo. Provocările vor fi, dar le luăm ad literam zi de zi şi mergem înainte”, a subliniat acesta.

Citeşte şi

E oficial. Anunţ de la Hidroelectrica despre facturi şi preţul energiei electrice

Radu Ioan Constantin, CFO, Hidroelectrica, a participat vineri la conferinţa anuală cu tema „Energie cu Responsabilitate”, ediţia a IX-a, organizată de publicaţia InvesTenergy. Evenimentul s-a desfăşurat sub patronajul Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei.

Conform organizatorilor, tema conferinţei răspunde unei nevoi reale: aceea de a aduce la aceeaşi masă vocea guvernanţilor, a parlamentarilor, a reglementatorului, alături de viziunea liderilor de companii, a experţilor, a asociaţiilor de profil, a mediului academic, a avocaţilor, a tinerilor – viitorii specialişti – şi, nu în ultimul rând, a consumatorilor, cei care resimt zilnic impactul deciziilor din domeniul energiei.

Hidroelectrica, cel mai ieftin furnizor de energie electrică al populației la acest moment, menține aceeași ofertă și în luna octombrie

Hidroelectrica a publicat oferta pentru populație pentru luna octombrie, iar prețul energiei active a rămas același, respectiv 0,45 lei/kWh, așadar cine vrea să treacă la acest furnizor luna viitoare o poate face la același preț ca și până acum.

Cu tot cu tarife de reșea și taxe, prețul de facturare al Hidroelectrica rămâne așadar cuprins între 1,06 lei/kWh (preț pentru locurile de consum situate în zona de distribuție a Rețele Electrice), și 1,15 lei/kWh, preț valabil în zona Distribuție Oltenia.

Oferta este menținută și în octombrie în condițiile în care compania, care și-a sporit masiv numărul de clienți – a ajuns la peste 800.000 – și care oricum se confruntă cu un an secetos ce i-a afectat dramatic producția de ienergie, ar fi putut crește prețul de ofertă, mai ales în condițiile în care deja cumpără energie din piață pentru portofoliul de furnizare.

Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, a afişat un profit net în scădere cu 41% după primele şase luni, la 1,59 miliarde de lei, în condiţiile în care producţia netă de energie electrică a consemnat un declin de 27% pe fondul secetei severe, potrivit raportului companiei pentru primul semestru, transmis luna aceasta Bursei de la Bucureşti.