Hidroelectrica și-a crescut numărul de clienți finali, dar și-a redus volumele de energie furnizate. De ce

Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, dar care a devenit și un important furnizor concurențial pe fondul prețurilor mai mici pe care le oferă, și-a crescut în ulimele șase luni numărul de clienți, dar și-a diminuat din cantitățile furnizate. Explicația e una simplă.

Hidroelectrica a raportat, pentru jumătatea anului, un număr total de aproape 591.000 de clienți, casnici și non-casnici (locuri de consum), cu 8% mai mulți decât în urmă cu un an, potrivit datelor din raportul pe primele șase luni ale anului, publicat recent.

Totuși, Hidroelectrica arată a a furnizat propriilor clienți finali o cantitate de 2,49 TWh de energie electrică, cu 16 % mai puțin decât în aceeași perioadă din 2023, ceea ce pare curios în condițiile în care consumul național de electricitate a crescut în primul semestru al anului cu 2%, conform ultimelor date ale Transelectrica.

Explicația este una destul de simplă: compania câștigă în zona de furnizare în continuare clienți casnici, dar pierde din portofoliul de clienți non-casnici, or consumul unui client comercial este mult mai mare decât al unui casnic.

Așadar, în primul semestru al anului, numărul de clienți casnici al Hidroelectrica a crescut cu 10%, pânăla 565.000 de clienți, dar numărul clienților non-casnici a scăzut cu 22%, coborând la mai puțin de 25.600. Așadar, compania a câștigat circa 51.700 de clienți casnici, probabil atrași de prețul încă foarte competitiv (mai ales pentru casnicii cu consum mare), dar a pierdut circa 7.100 de clienți non-casnici.

În ceea ce privește încasările companiei, “veniturile realizate din activitatea de furnizare energie electrică au scăzut cu 32%, la 1.130 milioane RON, venituri realizate în primele șase luni ale anului 2024, de la 1.660 milioane RON venituri realizate în aceeași perioadă a anului 2023. Această diminuare este cauzată atât de scăderea prețului de vânzare a energiei electrice, cât și de diminuarea volumelor furnizate în primele șase luni ale anului 2024 față de aceeași perioadă a anului 2023”, mai arată Hidroelectrica în raport.

Citește și:

Hidroelectrica, profit net în scădere cu 32% în primele șase luni ale anului 2024. A produs mai puțin și au scăzut și prețurile

1 Comment

  1. S-ar putea ca si nefacturarea la timp a energiei sa fie unul din motivele care stau la baza incasarilor reduse desi numarul de consumatori a crescut. De obicei, daca nu faci cereri si nu faci presiuni la ei, nu emit facturile pentru energie cu lunile sau chiar anii. Eu am primit dupa 16 Luni facturile doar in urma unor sesizari, si nu sunt singurul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *