Hidroelectrica are lacurile 94% pline, după ploi. Va pune mai multă energie în piață, inclusiv pentru furnizare

Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, a beneficiat de condițiile meteo favorabile și are lacurile aproape pline. Compania se va apleca mai mult asupra segmentului de furnizare începând cu anul viitor, dar nu trebuie să ne așteptăm la prețuri foarte mici.

“Pe fondul unei hidraulicități în revenire, suntem la 94% grad de umplere în lacuri, am ajuns unde ne doream, dacă vom avea o hidraulicitate satisfăcătoare sperăm să livrăm cât mai multă energie atât pe piețele concurențiale și pe segmentul de furnizare”, a declarat directorul general al companiei, Bogdan Badea, la conferința “Focus Energetic”.

Compania este tot mai presată de mediul politic să facă oferte de furnizare la prețuri mici către populație, elocventă fiind declarația miniustrului Economiei, care a spus că oferta companiei pentru segmentul casnic, de 255 de lei/MWh este “o bătaie de joc” și a vorbit despre un preț de 200 de lei/MWh. Ulterior, compania a venit cu o ofertă de 239 lei/MWh, care este chiar ceva mai bună decât prețul reglementat pentru populație în șase dintre cele opt zone de rețea ale țării.

Bogdan Badea a spus că Hidroelectrica este activă pe piața de furnizare și, odată cu liberaliarea pieței pentru casnici, care va avea loc la 1 ianuarie, va putea ataca și mai puternic clienților finali, pentru că nu va mai avea obligația să “țină” energia electrică pentru piața reglementată.

“În ultimul an s-a dublat portofoliul de furnizare, deci suntem activi pe această zonă. Ne așteptăm ca odată cu 1 ianuarie să fie o piață mai agresivă, vedem ce înseamnă prețurile forward, ne pregătim.

Acest an a fost distorsionat. Am început cu o hidraulicitate foarte proastă…am și fost acuzați că ținem apa în lacuri…dacă nu țineam apa în lacuri nu reușeam să ne îndeplinim obligațiile pe primul semestru, nici pentru reglementat, nici pentru contractele pe care le aveam.
Ne gestionăm prudent resursa, astfel încât, pe de o parte, să ne atingem indicatorii de profitabilitate și, pe de altă parte, să răspundem la cerințele pe care le avem din pespectiva asigurării siguranței sistemului.

Nu mai vrem să ajungem în situația băieților deștepți când vindeam ce n-aveam, când Hidroelectrica intrase într-o supracontractare masivă.

Am fost extrem de rezervați pe ceea e înseamnă zona de contractare. A venit semestrul doi, cantitățile pentru reglementat le-am primit în ultima săptămână, am primit foarte multă energie de vârf, un TWh din cei 1,3 TWh (obligație pentru reglementat n.red.) este de vârf. Este o adevărată provocare pentru colegii mei de la trading să vândă golul.

Pe fondul unei hidraulicități în revenire, suntem la 94% grad de umplere în lacuri, am ajuns unde ne doream, dacă vom avea o hidraulicitate satisfăcătoare sperăm să livrăm cât mai multă energie atât pe piețele concurențiale și pe segmentul de furnizare” a spus Badea

Mai multă energie pentru clienții finali, dar nu neapărat mai ieftină

“În fața presiunilor de vinde energie către clienții casnici la preț cât mai mic, directorul Hidroelectrica a atras atenția că acest lucru poate fi valabil, dar există anumite limite.

Rolul managemenetului este să vândă marfa. Dacă piața ne va oferi posibilități mai bune, e mult mai ușor să treci peste acest lanț (cel al altui furnizor n.red.) și să te duci direct către consumator. Acest lucru îl vom face odată cu revenirea la piața liberă.

Nu poți să ai un preț mai mic pentru consumatorul casnic mai mic decât cel pe piața concurențială, ar fi ilogic. Dacă vinzi cu 200 de lei dar prețul în concurențial e 250, înseamnă că ai pierdere. Văd oferte foarte mici de furnizare care nu sunt susținute de prețurile de pe piețele OPCOM. Logica normală a lucrurilor este ca furnizorii să cumpere din piața angro, să adauge costurile pe care le au, care nu sunt mici, și în final să se formeze prețul pentru consumatorul casnic”, a spus Badea.

La finalul primului semestru al acestui an, Hidroelectrica avea, pe partea de furnizare, 2.465 de clienți, din care 610 casnici, 1.310 clienți comerciali mici și 545 clienți comerciali mari. În primul trimestru al anului, compania a vîndut către toți acești clienți finali 169 GWh de energie electrică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *