UPDATED Hidroelectrica a fost amendată pentru că nu a avut grijă de datele personale ale clienților. Ce spune compania

Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a amendat Hidroelectrica ciu 15.000 de euro. Compania a plătit amenda.

“Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a finalizat, în luna decembrie 2024, o investigație la operatorul S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A și a constatat încălcarea art. 25 alin. (1) și alin. (2) din Regulamentul (UE) 2016/679. Ca atare, operatorul a fost sancționat cu amendă în cuantum de 74.562 Lei (echivalentul sumei de 15.000 Euro)”, arată instituția într-un comunicat de presă.

Investigația a fost demarată ca urmare a transmiterii de către companie a unei notificări de încălcare a securității datelor cu caracter personal și s-a constatat că încălcarea securității datelor cu caracter personal a avut loc în cadrul și în momentul lansării aplicației operatorului, ca urmare a unei erori tehnice și a neefectuării unei testarări suficiente a acesteia într-un mediu de test, care să simuleze mediul de utilizare reală în toate procesele și interacțiunile cu alte aplicații folosite de operator.

“Această situație, a condus la pierderea integrității și disponibilității datelor cu caracter personal, respectiv la divulgarea neautorizată și/sau accesul neautorizat la datele cu caracter personal aparținând  unui număr semnificativ de persoane vizate. În consecință, întrucât operatorul nu a prelucrat datele cu caracter personal într-un mod care asigură securitatea adecvată a acestora, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare, acesta a fost sancționat cu amendă, pentru încălcarea prevederilor art. 25 alin. (1) și alin. (2) din Regulamentul (UE) 2016/679”, arată instituția.

“Totodată, s-a dispus față de operator măsura corectivă de implementare tehnică și procedurată a unui plan de testare în mediul de test, care să simuleze scenariul real din producție în toate situațiile plauzibile din mediul de producție, anterior lansării în producție a tuturor componentelor/aplicațiilor ce se doresc a fi introduse în cadrul activităților care includ prelucrări de date cu caracter personal”, mai spune Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

Hidroelectrica a plătit amenda.

UPDATE: Ce spune compania

„Hidroelectrica își reafirmă angajamentul ferm față de protecția datelor cu caracter personal ale clienților și angajaților săi. Acest incident nefericit nu reflectă standardele companiei noastre în privința protecției datelor și suntem dedicați să consolidăm măsurile de securitate pentru a asigura că toate procesele noastre respectă cele mai înalte standarde de protecție a datelor. Precizăm că acest incident singular a fost cauzat de o eroare tehnică apărută în timpul migrării datelor către sistemul iHidro în octombrie 2023, fiind afectați  69 de utilizatori din cei peste 500.000 de clienți ai companiei. Eroarea a fost remediată prompt.

Hidroelectrica a respectat în totalitate recomandările autorităților și a implementat măsuri tehnice și organizatorice suplimentare pentru a preveni recurența unor astfel de erori”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *