Hidroelectrica a făcut un profit net de 4 miliarde de lei în 2022, cu 33% mai mare

Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, a înregistrat în 2022 un profit net de 4,006 miliarde de lei, potrivit datelor publicate de Fondul Proprietatea, acționar minoritar al companiei.

Pofitul de 4 miliarde de lei este cu un miliard (sau 33%) mai mare decât rezultatul net al anului 2021, de trei miliarde de lei, și a fost obținut în condițiile unei producții de energie electrică mai reduse: 13 TWh, față de 16 TWh anul precedent, vânzări din producția proprie.

EBITDA a fost de 5,8 miliarde de lei, în creștere cu 25% față de cele 4,6 miliarde de lei de anul precedent, la venituri totale de 9,1 miliarde de lei, în creștere și ele cu 40% față de nivelul de 6,5 miliarde din anul 2021.

La nivelul întregului an, ca medie, Hidroelectrica a raportat un preț de vânzare al energiei electrice de 560 de lei/MWh, în creștere cu 65% față de nivelul de 339 de lei din anul 2021.

“Conform conducerii, în anul 2022 la nivel individual Hidroelectrica SA a înregistrat un impozit pe venitul suplimentar de 557,1 milioane Lei comparativ cu 113,2 milioane Lei în 2021 și a înregistrat un cost cu apa uzinată de 451,0 milioane Lei, în scădere cu 16,5% față de 2021, ca urmare a volumului mai mic de energie electrică produsă”, mai arată compania.

“La sfârșitul lunii decembrie 2022 lichiditățile companiei erau de 4,13 miliarde Lei. La aceeași data valoarea datoriilor totale purtătoare de dobânzi a fost de 498,4 milioane Lei, comparativ cu 579,3 milioane Lei la sfârșitul lunii decembrie 2021.

În cursul perioadei, fluxurile de numerar din activitatea operațională au fost de 4.511,7 milioane Lei comparativ cu 3.952,9 milioane Lei în 2021. Investițiile companiei în 2022 au fost de 194,1 milioane Lei, comparativ cu 829,3 milioane în 2021 (din care 635,2 milioane Lei aferente achiziției parcului eolian Crucea)”, mai spune Fondul Proprietatea.

Știrea se actualizează

1 Comment

  1. Excelente performanțe! Poate să nu factureze tot anul 2023 consumul către clienții – consumatori finali. Deși cred că aici sunt performanțele producătorului, nu ale furnizorului, sau ei au voie să fie unul și același?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *