Furnizorii de energie au fost obligaţi de ANRE să trimită scrisori celor nouă milioane de clienţi casnici, cu beneficiile preţurilor reglementate de stat

ANRE a trimis o adresă furnizorilor de energie electrică prin care îi obligă să trimită tuturor clienţilor casnici pe care îi au, indiferent dacă sunt alimentaţi în regim reglementat sau concurenţial, o scrisoare în care să îi informeze despre cum se pot întoarce în piaţa reglementată, proaspăt reintrodusă.

Toţi cei circa 9 milioane de clienţi casnici vor primi, fie prin scrisoare tipărită, fie prin e-mail, dacă au activat serviciul de facturare electronică în locul variantei de a primi factura pe hârtie, o înştiinţare de la furnizorii de electricitate. Ea este redactată de ANRE, iar autoritatea a obligat fiecare furnizor, prin adresă scrisă, să o trimită tuturor clienţilor pe care îi are, şi pe piaţa reglementată şi pe cea liberă.
La finalul anului trecut, din cei circa 9 milioane de consumatori casnici din România, circa două milioane trecuseră deja pe piaţa liberă.

Enel a început să trimită aceste mesaje, potrivit unor sesizări ale unor cititori, şi am întrebat compania de ce a făcut acest lucru.

„Funizorii sunt obligați ca periodic să transmită clienților diverse informări despre piața de gaze și electricitate. In legătură cu mesajul menționat, acesta a fost transmis ca urmare a solicitării ANRE de a comunica tuturor clienților date despre recentele modificări ale reglementărilor aferente pieței de electricitate și despre tarifele reglementate. Menționăm că furnizorii au un termen strict, pentru a îndeplini această cerință”, spun reprezentanţii Enel, care nu au dat mai multe detalii.

ANRE a făcut această solicitare furnizorilor în ultima parte a lunii februarie şi a specificat că aceştia au 30 de zile la dispoziţie pentru a-şi informa toţi clienţii.

Ce scrie în scrisoare

ANRE a redactat un material în care îi înştiinţează pe toţi clienţii casnici de energie electrică despre reintroducerea pieţei reglementate, cu preţuri stabilite de reglementator pentru fiecare dintre cei patru furnizori de ultimă instanţă obligaţi şi pentru cei 11 opţionali. În scrisoare, ANRE arată care sunt preţurile reglementate pentru consumatorii casnici de energie electrică pentru fiecare dintre cele opt zone de reţea şi arată că fiecare client casnic care vrea să se întoarcă în piaţa reglementată poate face aceast lucru.

Pe scurt, dacă clienţii au un contract de piaţă concurenţială cu un furnizor care este obligat sau optional, poate încheia un contract pe preţuri reglementate doar cu acesta. Dacă au un contract de piaţă concurenţială cu un furnizor care nu este şi furnizor de ultimă instanţă obligat sau opţional şi vor să se întoarca în piaţa reglementată, o pot face doar la furnizorul de ultimă instanţă obligat din zona lui: Enel în Muntenia Sud, Banat şi Dobrogea, Electrica în nordul Munteniei şi în Transilvania, E.On în Moldova şi CEZ în Oltenia

Citeşte şi

Factură mai mică la electricitate? Cum puteţi schimba acum furnizorul, după introducerea preţurilor reglementate

Prin această informare, pe cate furnizorii o trimit pe banii lor, urmând ca ulterior să-şi recupereze costurile (dacă este vorba despre cei de ultimă instanţă) prin tarif, ANRE vrea să se asigure de fapt că toţi consumatorii află că s-a reglementat la loc piaţa şi că preţurile reglementate sunt (cu rare excepţii) mai bune decât cele plătite acum în regim de piaţă liberă. Practic un îndemn adresat marii majorităţi a clienţilor să iasă de pe piaţa liberă şi să se întoarcă în cea reglementată.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *