Engie scoate la vânzare divizia sa Home Services. 4.900 de angajați au fost deja anunțați

Gupul francez Engie, prezent și pe piața românească, va scoate la vânzare divizia sa Engie Home Services, potrivit unor informații din presa franceză. 4.900 de salariați din Franța au fost deja anunțați.

Engie își continuă strategia de dezinvestire din unele segmeente , ca parte a revizuirii activelor începută în 2020. Miercuri după-amiază, grupul i-a anunțat pe cei 4 900 de angajați ai Engie Home Services că această filială a fost scoasă la vânzare, potrivit unei relatări din LeFigaro. Engie Home Services este principalul furnizor francez de servicii de întreținere a centralelor pe gaze și de instalare a pompelor de căldură.

Grupul și-a stabilit al treilea trimestru al anului 2025 drept termen pentru a găsi un cumpărător capabil să asigure continuitatea serviciilor și creșterea acestei activități, cu scopul de a finaliza vânzarea în 2026, potrivit sursei citate. Aceasta va însemna o lungă perioadă de tranziție pentru angajații și clienții companiei, dar Engie a dat  asigurări că va continua să furnizeze servicii „pe parcursul întregului proces”.

Motivul pentru care Engie Home Services urmează să fie vândută este că această activitate nu mai corespunde orientării pe care grupul condus de Catherine MacGregor dorește să se concentreze. „Această reorientare va permite Engie să investească în activitățile sale de vânzare de energie, pentru a-și consolida pozițiile și a-și continua transformarea digitală”, explică Engie, potrivit sursei citate.

În ultimii cinci ani, grupul a renunțat la mai multe activități. Principala vânzare a fost cea a Equans (firmă a grupului specializată în servicii tehnice) către Bouygues pentru 7,1 miliarde de euro, finalizată în 2022. Cei 75.000 de angajați din această divizie au contribuit cu aproape 14 miliarde de euro la cifra de afaceri a Engie. „Am vorbit mult despre Equans, dar au existat o serie de alte cesiuni în ultimii ani”, a declarat Catherine MacGregor când Engie și-a publicat rezultatele, la sfârșitul lunii februarie.

Grupul a vânndut de fapt mai multe business-uri. Cea mai recentă a fost MesDepanneurs (o platformă pentru reparații de urgență la domiciliu și lucrări de renovare), un start-up cumpărat pentru 10 milioane de euro de la Alexander Gushchin, fondatorul său, în 2017, și revândut aceluiași Alexander Gushchin la începutul anului, pentru o sumă care nu a fost făcută publică. Cu câteva săptămâni mai devreme, EVBox, specializată în puncte de încărcare pentru vehicule electrice, a fost, de asemenea, vândută. În total, grupul a vândut deja active în valoare de 12 miliarde de euro.

„Există atât de multe oportunități pe piețele unde suntem deja prezenți și puternici: există o creștere reală care se explică prin angajamentele față de tranziția energetică”, a adăugat Catherine MacGregor. Pentru a sprijini această transformare, grupul și-a reorganizat în ianuarie, activitatea pe patru divizii: o divizie Power (energii regenerabile și baterii), o divizie Supply and Energy Management (pentru comercializarea energiei), o divizie Network (rețele de electricitate și gaze) și, în sfârșit, o divizie Energy Solutions (servicii), redenumită Local Energy Infrastructures.

Engie are acum o strategie clară, axată pe tranziția energetică și pe utilizarea energiilor regenerabile, scrie Figaro. Anul trecut, de exemplu, grupul a semnat peste 85 de contracte bilaterale directe de energie electrică (PPA) cu companii mari, acoperind 4,3 gigawați la nivel mondial, ceea ce îl face lider global în această activitate. Simplificarea portofoliului este apreciată de acționari. Pe bursa de la Paris, prețul acțiunilor aproape s-a dublat în cinci ani, apropiindu-se de 18 euro pe acțiune. Dar este încă departe de maximul său istoric de 41 de euro, atins în 2008. Mai este încă un drum lung de parcurs. Iar unii angajați nu sunt de acord. „Principala motivație este să generăm valoare pentru acționari, așa că ne uităm rațiunea de a fi”, spune cu amărăciune un angajat, potrivit Figaro.

Grupul de companii ENGIE Romania activează în următoarele domenii de activitate: distribuţie şi furnizare de gaze naturale, producție din surse regenerabile și furnizare de energie electrică, precum și soluții verzi și servicii tehnice pentru instalaţii de gaze naturale şi centrale termice.

ENGIE Romania şi filialele sale deservesc un portofoliu de peste 2.2 milioane de clienţi, operează o reţea de distribuţie de 23.255 km, deţin o capacitate de producție din surse verzi de 211 MW şi au peste 4.300 de angajaţi. Grupul ENGIE Romania a realizat investiții în valoare de 6.760 milioane de lei din 2005 până la 31 decembrie 2023.

Din textul publicat de Figaro nu se înțelege că ar fi afectată activitatea din România a grupului Engie. Anunțuri oficiale de presă nu au fost făcute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *