UPDTATED Engie a fost amendată de ANRE cu 320.000 de lei pentru că a facturat în plus unii clienți non-casnici de gaze. Compania a dat bani înapoi. Reacția Engie

Engie, unul dintre cei mai mari furnizori de gaze naturale din România, a fost amendată de ANRE pentru că nu ar fi facturat unii clienți non-casnici cu cel mai mic preț dintre cel plafonat, cel ontractual și cel din mecanismul de cost de achiziție plus marjă reglementată de furnizare. Compania a returnat sumele.

UPDATE la finalul textului cu reacția Engie

ANRE a desfășurat, în perioada 25.10.2023 – 25.06.2024, acțiuni de control la furnizorii licențiați pentru furnizarea gazelor naturale, respectiv ENGIE ROMÂNIA S.A., E.ON ENERGIE ROMÂNIA S.A. și PREMIER ENERGY S.R.L., arată instituția într-un comunicat e presă.

Controlul a vizat respectarea legslației de plafonare, iar ANRE arată că, dacă la E.On și Premier nu s-au constatat încălcări ale reglementărilor legale în vigoare, nu laac fel au stat lucrurile și în cazul Engie.

“S-a constatat că societatea ENGIE ROMÂNIA S.A. a emis, pentru anumite categorii de clienţi non-casnici, facturile aferente consumului de gaze naturale din perioada 01.06.2023-30.09.2024, cu încălcarea prevederilor art. 2 alin. (4) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei, cu modificările și completările ulterioare, (OUG nr. 27/2022), conform cărora:

”4) Pentru clienţii prevăzuţi la art. 1 alin. (1) şi (2), preţul final facturat de către fiecare furnizor de energie electrică/gaze naturale este valoarea minimă dintre:

a)preţul final maxim prevăzut la art. 1 alin. (1) şi/sau (2);

b)preţul contractual;

c)preţul final calculat conform prevederilor art. 5 şi 6, în cazul gazelor naturale.”, arată ANRE.

Ca atare, furnizorul a fost amendat, iar în urma controlului situația a fost remediată iar banii facturați nejustificat au fost returnați clienților

“Astfel, furnizorul ENGIE ROMÂNIA S.A., care nu a respectat prevederile art. 5 și 6 din OUG nr. 27/2022 de a factura la prețul final cu valoarea minimă, a fost sancţionat cu amendă contravențională în cuantum de 320.000 lei. În urma controlului, ENGIE ROMÂNIA S.A. a remediat situaţiile constate prin: emiterea de facturi corectate şi returnarea sumelor încasate în baza facturilor greşite”, arată ANRE.

UPDATE Ce spune Engie 

ENGIE Romania aduce următoarele precizări ca urmare a comunicatului de presă publicat de ANRE cu privire la sancțiunea aplicată pentru unul dintre elementele de calcul ale prețului mediu de achiziție al gazelor naturale pentru anumite categorii de clienţi non-casnici:

-sancțiunea a fost generată de o diferență de interpretare a modului de calcul al prețurilor zilnice și media lunară a prețurilor de achiziție în costul mediu de achiziție al portfoliului non-casnic, care nu era specificat în ghidul ANRE;

-ENGIE Romania s-a conformat și a remediat imediat situațiile constatate, după ce a luat la cunoștință clarificările aduse de ANRE și înainte chiar de finalizarea controlului. Modificarea a vizat exclusiv clienții non-casnici, cu efect de scădere a prețului mediu de achiziție a gazelor naturale în medie cu 0,6 bani/kWh pentru consumul din perioada aprilie-noiembrie 2023.

ENGIE Romania asigură opinia publică că respectă legislația și reglementările în vigoare și că are un comportament responsabil în relația comercială cu clienții săi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *