Enel va crește cu 100 de milioane de euro investițiile în rețele de distribuție din România în următorii trei ani

Grupul italian Enel, care operează trei dintre cele opt zone de rețea din România, are în plan investiții de 400 de milioane de euro pe acest segment, în următorii trei ani.

“Am decis să majorăm investițiile în distribuție în România cu 100 de milioane de euro. În distribuție vom ajunge la 400 de milioane de euro pentru a ne conforma regulilor RAB in- RAB out (a reîntregi baza de active reglementate cu valoarea care iese din baza pentru ca a fost amortizata – n.red.). De asemenea vom investi 100 de milioane de euro în activitățile legate de clienți, Enel X, inclusiv infrastructură de încărcare electrică”, a declarant Alberto de Paoli, CFO al grupului Enel, la Milano, răspunzând unei întrebări a presei române pe această temă.

Cheltuielile de capital pentru rețele sunt de fapt unul dintre punctele cheie ale planului strategic actualizat pentru perioada 2020-2022 al companiei italiene, pentru toate piețele pe care operează, prezentat la Milano.

Potrivit planului, în această perioadă, grupul italian și-a propus investiții (CAPEX-cheltuieli de capital), de 28,7 miliarde de euro. 41% din această sumă vor merge doar în rețele (doar pentru creșterea capacității de generare în regenerabil se alocă mai mult, adică 44% din total).

Enel are 73 de milioane de consumatori racordați la rețelele sale de distribuție, la nivel global, fiind cea mai mare companie privată din lume, la acest capitol.

Compania italiană a continuat să aloce bani pentru rețelele din România și în ultima perioadă, deși mediul de reglementare din România (în principal procentul de remunerare a capitalului investit, plătit în final de utilizatorii rețelei, prin tarif) a fost destul de instabil.

În România, CAPEX pentru primele nouă luni din 2019 a fost, la nivelul întregului grup, de 130 milioane de euro, cu 26% peste cele 103 milioane raportate în primele nouă luni din 2018, iar cea mai mare parte a banilor a fost canalizată spre distribuție: italienii au investit în rețele 116 milioane de euro în primele nouă luni din 2019, cu 24%  mult față de cele 93 de milioane raportate în aceeaşi perioadă din 2018.

Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privați în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, dar și al producției de energie electrică din surse regenerabile, prezent pe piața din România din 2005. Enel are aproximativ 3.100 de angajați în România și oferă servicii unui număr de 3 milioane de clienți. Companiile E-Distribuție operează rețele cu o lungime totală de aproximativ 128.000 de kilometri în trei dintre cele opt zone de rețea al țării: Muntenia Sud (inclusiv București), Banat și Dobrogea, acoperind o treime din piața locală de distribuție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *