Electrica Furnizare a demarat verificări suplimentare după scandalul facturilor umflate. Compania spune că situațiile de acest fel sunt totuși izolate

Electrica Furnizare a demarat o verificare suplimentară a facturilor emise cu valori atipice în raport cu istoricul de facturare și comportamentul de consum în cazul unora dintre clienții casnici din portofoliul companiei, arată compania într-un comunicat.

“Ca urmare a situațiilor constatate în ultima perioadă cu privire la emiterea unor facturi a căror componentă a energiei electrice active are o valoare atipică în comparație cu istoricul de facturare și comportamentul de consum ale clienților în cauză, compania a demarat un proces intern de analiză ce vizează posibile anomalii înregistrate pe întreg lanțul de facturare”, arată compania.

“Electrica Furnizare informează că astfel de situații sunt izolate. Unele dintre facturile verificate au fost deja stornate, urmând să fie emise facturi noi, după finalizarea analizei fiecărui caz în parte. Compania își asigură clienții că va clarifica situația în regim de urgență și că niciunul dintre aceștia nu va fi afectat de posibilele erori identificate în procesul de facturare. În plus, Electrica Furnizare își încurajează clienții să utilizeze canalele de comunicare puse la dispoziție de companie și să solicite informații privind orice neclaritate referitoare la facturare la adresa [email protected] sau utilizând formularul de contact online https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/formular-inregistrare-plangeri/”, mai spune compania.

De ce se fac verificări

Companiile de distribuție și furnizare din grupul Electrica au făcut obiectul mai multor știri potivit cărora clienții au primi facturi umflate.

Astfel, o familie din Alba Iulia  a primit, recent, o factură la energie electrică în valoare de 27.808 de lei,  pentru un consum de 39.313 kwh în perioada 12 iulie 2021 – 10 august 2021, după cum a relatat prea locală. Furnizorul a vorbit despre o anomalie pe lanțul de facturare și în sistemul informatic – factura în cauză a fost transmisă automat, în mod eronat, către client, se explică în informare. Electrica Furnizare a anunțat că a luat decizia de a storna factura până la clarificarea modului de funcționare a întregului lanț de facturare, inclusiv a contorului de la locul de consum în cauză.

Un alt caz: o familie tot din Alba a primit o factură de 40.000 de lei. Ar fi fost vorba despre o regularizare, după ce distribuitorul, tot din grupul Electrica, nu ar fi citit corect contorul de cinci ani, după cum a relatat Antena 3. Potrivit postului TV, cei de le Electrica spun că nu s-a citit corect contorul.

Și un alt caz, relatat de Digi24. Un bihorean a arătat că, după ce și-a schimbat furnizorul și a trecut la Hidroelectrica, a primit o factură de peste 4.500 de lei într-o singură lună, echivalentul a peste 6.700 kWh. Totul, în condițiile în care a transmis lună de lună vechiului furnizor indexul și era cu toate plățile la zi. Distribuitorul, care face parte din grupul Electrica, a recunoscut, că atunci când bihoreanul și-a mutat contractul la Hidroelectrica, indexul stabilit de companie, prin estimare, nu coincide cu cel citit efectiv ulterior.

 

1 Comment

  1. cititi dracului contoarele, nu mai faceti economie la fondul de salarii mici, facand risipa criminala la bonusurile directorilor !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *