Electrica creşte substanţial investiţiile în reţele şi ajunge să se compare cu Enel

Grupul Electrica a investit în reţele 360 de milioane de lei în prima jumătate a acestui an, cifre care o aduc lângă Enel, în mod tradiţional cel mai mare investitor în reţelele din România.

Volumul total al cheltuielilor de capital ale Grupului Electrica (investiţii) în reţelele de distribuţie a fost de 360 de milioane de lei în primele şase luni ale anului, conform datelor din raportul pe primul semestru. Suma este cu 61 de milioane de lei mai mare decât cea disponibilizată în acest scop în primele şase luni din anul 2018 şi reprezintă majoritatea covârşitoare a tuturor cheltuielilor de capital ale Electrica, de 363 de milioane de lei, în primele şase luni ale anului.

Defalcat pe fiecare dintre cele trei zone de distribuţie (dintre cele nouă câte sunt în România), banii au fost împărţiţi după cum urmează: 164 de milioane de lei în Transilvania Sud, 94,2 milioane în Transilvania Nord şi 99,1 milioane în Muntenia Nord. La acestea se adaugă lucrări de mentenanţă, trecute tot la acest capitol, în valoare de 2,13 milioane de lei.

“Volumul investitiilor a avut un impact material, si, potrivit asteptarilor Electrica, va continua sa aiba un asemenea impact asupra rezultatelor operationale ale Electrica, asupra gradului de indatorare a Electrica, si asupra fluxurilor de numerar viitoare. Investitiile de capital in reteaua de distributie vor avea impactul pozitiv anticipat asupra rezultatelor operationale in masura in care sunt recunoscute in Baza de Active Reglementate de catre ANRE si tinand cont de rata de rentabilitate aprobata de catre autoritatea de reglementare”, arată Electrica.

Cu aceste cifre, Electrica a ajuns, ba chiar a depăşit uşor grupul italian Enel, singurul cu care se poate compara în România, şi care are şi el trei zone de distribuţie, Muntenia Sud (care include şi zona Bucureşti-Ilfov), Banat şi Dobrogea, la şase luni. Totuşi, comparaţia nu este foarte relevantă, datele pe tot anul fiind cele importante.

Cheltuielile de capital (CAPEX) au fost, la nivelul întregului grup Enel în România, de 79 de milioane de euro, cu 31% peste cele 60 de milioane raportate în primul semestru din 2018, iar cea mai mare parte a banilor a fost canalizată spre distribuție: italienii au investit în rețele 70 de milioane de euro în primul semestru din 2019, mult mai mult față de cele 53 de milioane raportate în primul semestru din 2018. Informaţia a fost găsită de noi în raportul semestrial cu datele globale ale Enel.

Socotind un curs de 4,75 lei/euro, ar reieşi investiţii totale ale Enel în reţelele din România de circa 333 de milioane de lei, deci sub cele 358 (fără mentenanţă), raportate de Electrica. Enel este în mod tradiţional cel mai mare investitor în distribuţia de electricitate din România.

Baza Activelor Reglementate ale Electrica (reţelele de distribuţie) era estimată, la finalul lui iunie, la 5,25 miliarde de lei. Compania administrează  198.290 km de linii electrice, care deservesc 3,79 milioane de utilizatori, cărora le-au fost distribuiţi în primele şase luni ale anului 8,86 TWh de energie electrică, cantitate aproape identică cu cea din primul semestru al anului trecut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *